Laguna - Bukmarker - 5 saveta kako da pročitate više knjiga za godinu dana - Knjige o kojima se priča

5 saveta kako da pročitate više knjiga za godinu dana

Ko kaže da čitalački planovi moraju da se prave početkom kalendarske godine? Svi dobro znamo da je i septembar mesec tokom kog volimo da donosimo bitne, ako ne i najbitnije životne odluke. Da li ste se ponovo odlučili da više čitate, ali ne znate odakle da počnete? Sjajno! Imamo 5 saveta koji će vam pomoći da lako postanete strastveni čitalac i uživate u tom procesu!

Možda već neko vreme merkate onaj pozamašni klasik na vrhu svoje liste knjiga za čitanje, ili već čitate dosta, ali želite da budete još bolji? Možda jednostavno želite da čitanje postane deo vaše svakodnevne rutine, ali teško pronalazite vreme ili motivaciju?

Koji god da su vaši ciljevi, potpuno vas razumemo. Preplavljeni ste – toliko knjiga, a tako malo vremena. Srećom, uz nekoliko jednostavnih trikova, vaše čitalačko iskustvo može postati mnogo prijatnije i – produktivnije.

Ali kako promeniti čitalačke navike? Kada počnemo da osećamo ogroman pritisak da moramo da čitamo, čitanje s vremenom postaje obaveza, a ne uživanje! Zato je potrebno da se manje koncentrišemo na to da treba da čitamo, a više na ponovno rasplamsavanje ljubavi prema knjigama.

Plan koji jednostavno ne može da omane! Uz primenu ovih saveta čitaćete više, ali što je još važnije – ponovo ćete probuditi svoju strast prema svetu knjiga. Zato sledi 5 saveta i trikova koji će vam pomoći da više čitate, i to bez pritiska.

1. Praćenje i postavljanje ciljeva

Teško je postići cilj ako niste sigurni koji cilj želite da ostvarite. Čitalački izazov na Goodreadsu odličan je način da postavite i pratite svoj cilj. Tu ćete lako uočiti da li pratite zacrtani plan i koliko vam još knjiga preostaje. Takođe, ovaj sajt vam pruža zadovoljstvo da se osvrnete na knjige koje ste već pročitali i kojima ste dali 5 zvezdica, ali i na one koje ste oštro kritikovali! Ukoliko ste pre analogni (i kretivni tip) i više volite olovku i papir, izaberite lep notes i zabavite se tako što ćete evidenciju o svom čitalačkom putu beležiti ispoljavajući svoje kreativne nagone.

2. Čitajte istovremeno više od jedne knjige

Neki ljudi prosto ne vole da istovremeno čitaju više od jedne knjige, ali verujte mi, to je ključ ako želite da čitate više. Bez obzira na to koliko uživate u nekoj knjizi, možda nećete uvek biti raspoloženi da baš nju čitate. Najbolji način da primenite ovu taktiku jeste da izaberete knjige koje pripadaju potpuno različitim žanrovima ili stilovima. Naučnofantastični roman uparite sa ruskim klasikom ili knjigom koju ste voleli kada ste bili dete. Ovo je takođe sjajan trik da lakše izađete iz zone komfora i istražite što više različitih žanrova.

3. Ne plašite se da odustanete od knjige i praktikujte „NNP“

Jedan od najlakših načina da upadnete u čitalačku krizu jeste da se primoravate da završite knjigu koja vam se ne dopada. Ne samo da će vam knjiga koja vam ne paše umanjiti užitak u čitanju već će i usporiti plan koji ste sebi zacrtali. Oslobodite se osećaja krivice od nepročitanih knjiga – život je prekratak da biste trošili vreme na knjige koje vam se ne dopadaju. Zato prigrlite koncept „NNP“ (Ne Nameravam da Pročitam) i svoju pažnju usmerite na ono što vam više prija. Preporuka je da svakoj knjizi date šansu, a ukoliko vas ne „pridobije“ u prvih 100 strana, vreme je da je odložite.

4. Neka čitanje postane deo vaše svakodnevne rutine

Najbolji način da redovno čitate više jeste da čitanje učinite redovnim! Zvuči jednostavno, i u suštini jeste. Kako biste postigli svoje čitalačke ciljeve, ključno je da čitanje postane deo vaše svakodnevne rutine kako bi vam prešlo u naviku. Možda možete da se probudite malo ranije i čitate uz kafu i doručak. Ako ste noćna ptica, odvojte pola sata pre spavanja za opuštanje uz dobru knjigu. Priča se da ima fanatika koji čitaju i dok vežbaju na traci za trčanje! Suština je u tome da pronađete onu savršenu čitalačku rutinu koja vama najviše odgovara.

5. Postanite deo čitalačkog kluba

Biti član čitalačkog kluba odličan je način da ostanete dosledni u čitanju. Pored toga, pruža vam se prilika da upoznate druge knjigoljupce, izađete iz svoje „književne zone komfora“ i drugačije sagledate pročitano delo. Različite interpretacije drugih članova kluba može vam pomoći da proširite vidike i otkrijete nešto što ste možda propustili. Lagunin književni klub se održava jednom mesečno, a knjiga o kojoj će se tokom tribine razgovarati nalazi se na specijalnom popustu od 30% tokom mesec dana od najavljenog kluba. Ukoliko odlučite da se obavežete na čitalački klub, to već znači da ćete za godinu dana pročitati 12 knjiga!

Srećno čitanje!

Izvor: thebooknetwork.co.uk

predstavljanje knjige povratak u mir siniše ubovića 19 septembra laguna knjige Predstavljanje knjige „Povratak u mir“ Siniše Ubovića 19. septembra
19.09.2024.
U četvrtak, 19. septembra od 18 sati u kafeteriji Bukmarker knjižare Delfi SKC biće predstavljena knjiga Siniše Ubovića „Povratak u mir“. Autor će svoj novi naslov predstaviti u razgovoru sa urednicom...
ljiljana šarac prvi put sa svojim čitaocima u batočini laguna knjige Ljiljana Šarac prvi put sa svojim čitaocima u Batočini
19.09.2024.
Autorka istorijskih i porodičnih romana Ljiljana Šarac, 18. septembra prvi put je imala promociju u Batočini. Gostovala je na poziv direktorke Narodne biblioteke ,,Vuk Karadžić“ Radmile Krstić. Divno ...
prikaz romana soba za goste plodna klaustrofobija laguna knjige Prikaz romana „Soba za goste“: Plodna klaustrofobija
18.09.2024.
U književnosti – a naročito na filmu – retko se preporučuje stvaranje priče bazirane na enterijeru, zato što ona najčešće prelazi u klaustrofobičnu. E sada, i za literaturu i kinematografiju važi prav...
prikaz romana zavod anglosaksonski maniri laguna knjige Prikaz romana „Zavod“: Anglosaksonski maniri
18.09.2024.
Skoro nisam sa toliko radoznalosti čekala neku novu knjigu. Priznajem, zvala sam knjižaru SKC-a da pitam da li je stigla. U pitanju je deveta knjiga Gorana Markovića „Zavod“ (Laguna, 20...