Na prvi pogled knjige i video-snimci deluju kao čudan spoj. Knjige dopuštaju čitaočevom umu i mašti da odrade najteži deo posla. Video-snimci su pasivniji, pošto gledaocu pružaju skoro potpuno tumačenje na tacni. Ipak, ova dva medija održavaju uspešnu simbiozu na društvenim mrežama u formi Buktjuba i BukToka. Ova kombinacija je zapravo toliko uspešna da je dosta ljudi od nje napravilo dodatni posao.
Odlučili ste da i vi to želite. Sada morate da se odlučite i za platformu. Koja je bolja? Lakša? Ko ih gleda? Kom nalogu je bolje da se posvetite?
Osnovne informacije
Buktjub je stariji, kao i Jutjub – platforma na kojoj se nalazi, koja je podružnica konglomerata Alfabet. Ovde su snimci najčešće u pejzažnom formatu, na verifikovanom nalogu mogu da traju do 12 sati, u njima su veoma zastupljeni oglasi i nude najrazličitije sadržaje.
BukTok je novotarija, kao i platforma u sklopu koje funkcioniše – TikTok. Ovi snimci su zastupljeniji u portretnom formatu. Mogu da traju maksimalno tri minuta, što ograničava vrstu sadržaja ali pruža dosta kreativnih pristupa za plasiranje sadržaja.
Pravljenje snimaka
Buktjub, kao i sam Jutjub, tradicionalnija je video-platforma. Snimci visoke rezolucije mogu da se prave na telefonu ili tabletu, ali možete koristiti i video-kameru za više opcija i još bolju rezoluciju. Gledaoci Jutjuba neće cepidlačiti samo oko kvaliteta sadržaja, već i oko kvaliteta samog snimka. To znači da ćete morati da uložite u dobro osvetljenje i dobru kameru (ili telefon) kako biste odradili posao.
U sklopu Jutjuba ne postoji opcija za montažu, što znači da ćete morati da uložite i vreme, a možda i novac, da biste naučili da montirate snimke. Brzom pretragom naći ćete mnogo besplatnih programa, ali postoje i oni luksuzniji. Svakako ćete morati da naučite neke osnove da biste napravili snimke visokog kvaliteta.
BukTok je jednostavniji za korišćenje i potpuno je nezavisan. Aplikacija je osmišljena da radi samo na telefonu i sadrži sve što vam je potrebno da snimate, montirate i objavite svoj sadržaj. Ovo je lakša varijanta, iako vam ograničava opcije na one koje su dostupne u okviru same aplikacije. Iako je kvalitet bitan i na BukToku, kamera visoke rezolucije i dobro osvetljenje nisu neophodni.
Sadržaj
Dosta sadržaja sa Buktjuba poklapa se sa sadržajima većine knjiških blogova. Ovi snimci se bave najnovijim i najboljim knjigama. Autori nude detaljne prikaze, dugačke snimke preuređivanja svojih polica i snimke reakcija u sekvencama na knjige koje vole (ili mrze). Buktjuberi prave sadržaj koji gledaoci satima mogu da slušaju u pozadini.
S druge strane, na BukToku su zastupljenije emotivne reakcije na knjige. Prikazi i preporuke su slični kao i na Buktjubu, ali se ovi kraći formati više oslanjaju na upečatljive izraza lica, emotikone, tekst u pokretu i popularnu muzičku podlogu. Ovi snimci su namenjeni publici koja skroluje kroz aplikaciju, provede oko minut gledajući snimak sa zvukom ili bez njega i prelazi na sledeći. Uz to mnogi Buktjuberi se šale kako se na BukToku često nalaze starije knjige. To nisu nužno klasici, već knjige koje su na Buktjubu bile popularne pre pet-šest godina. Ovo može da bude značajan faktor ako se odlučite da ne prikazujete samo najnovija izdanja u svojim snimcima. To je i jedna od najvećih razlika između Buktjuba i BukToka.
Isplativost
Buktjub je deo Jutjuba, a svi znamo da mnogim Jutjub zvezdama njihovi kanali donose ogroman novac. Buktjub možda nije unosan kao neke druge vrste sadržaja, ali partnerski program Jutjuba jasno navodi kako ljudi zarađuju na svojim snimcima. Uzmite u obzir da ćete, ukoliko redovno nemate hiljade pratilaca i pregleda, teško zaraditi dovoljno da ovo nazovete dodatnim poslom.
BukTok je noviji i još uvek se razrađuje sistem isplate. Osnovana je fondacija za autore sadržaja, međutim, da biste počeli da zarađujete, potrebno vam je bar 10.000 pratilaca i 100.000 pregleda na snimcima u poslednjih 30 dana. Čak i ako dostignete minimalne kvote za isplatu, cifra za 1.000 pregleda je mnogo niža u odnosu na Jutjub.
Međutim, zaradu ne donose samo ove platforme. Uspešni autori često od izdavača unapred dobijaju besplatne primerke knjiga, imaju sponzore i upućuju svoje gledaoce na Patreon.
Buktjub ili BukTok
Sada kada imate sve informacije, kako da odlučite koja platforma vam više odgovara?
Da li želite da se posvetite najnovijim knjigama i volite da pričate pred kamerom? – Buktjub.
Da li želite da pravite prikaze i za stare i za nove knjige? – BukTok.
Nemate vremena da učite kako da montirate snimke? – BukTok.
Za tri minuta ne može da se kaže ništa značajno? – Buktjub.
Ako se osećate veoma poletno, uvek možete da napravite oba kanala. BukTok koristite za brzi prenos utisaka i preporuke za starije knjige, a Buktjub za nove knjige i detaljnije prikaze. Koju god platformu da koristite, ključno je da stalno kreirate novi sadržaj i imate doslednu interakciju sa pratiocima. Sada samo ostaje da se bacite na snimanje!
Autor: Kris M. Arnon
Izvor: bookriot.com
Prevod: Đorđe Radusin