Laguna - Bukmarker - Radeći „Mamin test“ - Knjige o kojima se priča
VestiIntervjuiPromocijeAkcijeKnjiževni klubPrikazi#knjigoljupci#TriRajkeVideoKolumneNagradeKalendar

Radeći „Mamin test“

Prvi put sam čuo za „Mamin test“ kada sam bio na onlajn času, na temu metoda istraživanja korisnika. U početku nisam bio sasvim siguran o čemu se tu zapravo radi. Pitao sam se da li je to test o tome kako usrećiti svoju mamu nekim proizvodom ili idejom. Da nije možda o tome da treba stalno misliti na svoju majku?
 
Od tada sam o „Maminom testu“ naučio sledeće stvari:
 
1. Mamino mišljenje je važno – Glavna ideja „Maminog testa“ jeste da preduzetnici, dizajneri i planeri konstantno misle na to kako bi njihove majke reagovale na proizvode ili ideje na kojima rade. Premda, ne treba to shvatiti previše doslovno! Stvar je u tome da budete sigurni da će potencijalni korisnik vašeg proizvoda – koji možda nije izrazito tehnološki potkovan – skapirati vaš proizvod i koristi koje donosi. Drugim rečima: neka stvari budu jednostavne!
 
2. Tri glavna kriterijuma za „Mamin test“ - Koosnivač Flipborda Majk Mekkju govori koja tri kriterijuma proizvod mora ispuniti da bi prošao „Mamin test“: 1. razumevanje, 2. želja i 3. sposobnost. Radi se o tome da korisnik razume u čemu je stvar sa vašim proizvodom, da je sposoban da ga koristi ali takođe i da ŽELI da ga koristi. Mekkju ističe da nije potrebno da vaš proizvod ima nekakve „fensi“ osobine da bi ga neko želeo koristiti.
 
3. Postavljati prava pitanja i slušati, slušati, slušati – Preduzetnik i startap savetnik Rob Ficpatrik koristi „Mamin test“ u kontekstu postavljanja pravih pitanja i slušanja onoga šta ljudi imaju da kažu. Njegov argument je da će majke – po samoj svojoj prirodi – voleti vašu ideju. Ona je vaša majka i naravno da će voleti vaš proizvod! Stoga je Ficpatrikova verzija „Maminog testa“ u tome da ne treba pitati korisnike šta misle o vašem proizvodu već umesto toga voditi razgovor sa njima. Naučio sam da je jedna od najvećih grešaka pitati korisnika direktno pitanje ili tražiti decidirano mišljenje u vezi sa vašim proizvodom ili idejom. Mislim da je mnogo bolje navesti korisnika da razmišlja naglas, i da govori o svojim potrebama i problemima.
 
4. Ako ne vaša mama, onda bilo koja druga osoba – Pretpostavljam da će neki ljudi reći da ne treba tokom razvijanja ideje misliti o svojoj majci kao krajnjem korisniku i da njihova ciljna korisnička grupa ima specifične potrebe ili da je zapravo tehnički veoma stručna. Tim ljudima ću reći: zamenite majku osobama na koje ciljate svojim proizvodom. Da li mislite da će Džo ili Keti razumeti vašu ideju ili proizvod? Da li će biti sposobni koristiti ga i da li će želeti da ga koriste. Veoma je lako da zapravo zaboravite na ljude za koje pravite proizvod, kao i na njihove probleme. Postavljajte sebi pitanja koja sadrži „Mamin test“ i to će vam pomoći da ostanete usredsređeni na glavne ciljeve vašeg proizvoda.
 
Ključna stvar: Naučio sam da je zapravo suština „Maminog testa“, to da svaki korisnik treba da razume vaš proizvod, bude sposoban da ga upotrebljava i da želi da ga koristi. Mislim da taj princip treba da ima glavnu ulogu od početka do kraja procesa razvitka nekog proizvoda. Bez obzira da li primenjujete pitanja iz „Maminog testa“ na svoju majku ili na neku drugu osobu koja će biti korisnik vašeg proizvoda, njegovo korišćenje će vam, po mom mišljenju, pomoći da ostanete fokusirani na bitne stvari tokom životnog ciklusa proizvoda.
 
Izvor: marcabraham.com     


Podelite na društvenim mrežama:

Povezani naslovi
letnja književna poslastica akcija 2 za 1 kupite jednu knjigu domaćeg autora, a drugu, jeftiniju, dobijate za 1 dinar laguna knjige Letnja književna poslastica: akcija „2 za 1“ – kupite jednu knjigu domaćeg autora, a drugu, jeftiniju, dobijate za 1 dinar
22.08.2025.
Ljubitelji domaće književnosti, imate razloga za radost! Od 13. do 31. avgusta 2025, u svim Delfi knjižarama i na sajtovima laguna.rs i delfi.rs, trajaće fenomenalna akcija „2 za 1“ koja će vam...
više
nedelja mangi od 21 do 28 avgusta 2025 30 na sve naslove u izdanju lagune laguna knjige Nedelja mangi od 21. do 28. avgusta 2025! 30% na sve naslove u izdanju Lagune
22.08.2025.
Povodom objavljivanja šestog dela mange „Obećana Nedođija“, svi koji od 21. do 28. avgusta 2025. nabavite pomenutu mangu, odobravamo popust od 30% na ostale naslove iz sve bogatijeg arsenala Laguninih...
više
ubaci trojku i osvoj popust u susret eurobasketu iskoristite sjajnu akciju za kupovinu tri ili više artikala  laguna knjige Ubaci trojku i osvoj popust: U susret Eurobasketu iskoristite sjajnu akciju za kupovinu tri ili više artikala!
22.08.2025.
U susret Eurobasketu u svim Delfi knjižarama i na sajtovima delfi.rs i laguna.rs, od 25. avgusta do 14. septembra važiće dodatni količinski popust od 15% za kupovinu tri i više artikala! Ne pro...
više
prikaz knjige kako je svet stvorio zapad istorija duga četiri milenijuma laguna knjige Prikaz knjige „Kako je svet stvorio Zapad“: Istorija duga četiri milenijuma
21.08.2025.
U Laguninom ranijem izdanju „Persijanci“ Lojd Levelin Džouns nam je na intrigantan način objasnio kako je Zapad svoju ideju ratoborne superiornosti razvio na temeljima starogrčkih i rimskih uzora koji...
više

Naš sajt koristi kolačiće koji služe da poboljšaju vaše korisničko iskustvo, analiziraju posete sajtu na sajtu i prikazuju adekvatne reklame odabranoj publici. Posetom ovog sajta, vi se slažete sa korišćenjem kolačiča u skladu sa našom Politikom korišćenja kolačiča.