Većina dece uživa u čitanju do određenog trenutka. Jedan od najboljih pokazatelja da li će neko biti uspešan u školi, poslu, pa i životu, jeste to da li uživa u čitanju. Međutim, taj trenutak, kada prestaje interesovanje za čitanje iz razonode, kod najvećeg broja dečaka se javlja već u četvrtom i petom razredu osnovne škole. Oni će i dalje čitati lektiru, ali samo kada to moraju.
Postoji nekoliko razloga za manjak interesovanja kada se radi o čitanju iz uživanja, kod dečaka. Većini dečaka nedostaju (odrasli) muški uzori koji su, između ostalog, strastveni čitaoci. Ono što je možda važnije od te činjenice je to da dečaci, u tom dobu, nisu preterano izloženi knjigama koje bi mogle da im privuku interesovanje.
Ukus dečaka i devojčica koji pohađaju peti razred se drastično razlikuje. To je period odrastanja kada mozak kod devojčica počinje da se razvija brže nego kod dečaka. Devojčice u knjigama počinju da traže likove koji su razrađeni i gde su prikazane sve kompleksnosti odnosa između junaka. S druge strane, dečake počinju da privlače knjige koje su duhovite, uzbudljive ili koje govore o „škakljivim“ temama. Takođe ih privlače junaci koji nisu preterano razrađeni, u čije avanture mogu lako da se užive.
Grafička dela (narodski – stripovi) omogućavaju čak i onima sa manje razvijenim čitalačkim sposobnostima da uživaju u čitanju. Istraživanja su pokazala da čitanje stripova proširuje vokabular i pospešuje razumevanje teksta jer se u tom procesu aktiviraju isti delovi mozga kao i tokom čitanja knjiga bez ilustracija.
Ono što je bitno jeste da stripovi, između ostalog, nude širok spektar tema koje zanimaju dečake i time ih motivišu da čitaju i u slobodno vreme. Pa, pokušajte da uz stripove stvorite od vaših dečaka doživotne čitaoce.
Izvor: guysgalsread.org
Prevod: Aleksandra Branković