„Karlton pablišing“ je vodeći međunarodni izdavač sa sedištem u Londonu. Ova kuća objavljuje ilustrovane knjige za decu i odrasle, a specijalizovana je za popularne teme poput zabave, istorije, sporta, umetnosti, životnog stila, slagalica i razbibrige.
Tokom prošle decenije, ovaj izdavač je tražio način da se prilagodi promenama na tržištu: kao i sve industrije, i ovaj sektor je pretrpeo promene zbog toga što su se korisnici prebacili na nove digitalne proizvode i tehnologije.
Osnovna promena bila je angažovanje direktora za digitalni sektor. Pre godinu dana, zaposlili su Džafeta Ašera, a zanimljivo je da je dosta godina pre nego što se priključio „Karltonu“, upravo on uticao na promenu u kompaniji.
„Pre sedam godina sam predložio menadžmentu da razmotre korišćenje proširene stvarnosti u knjigama, ali kada pogledam unazad, verovatno je bilo prerano jer je to još uvek bilo vreme veb kamera i PC-jeva. Tek sa dolaskom pametnih telefona i tableta desila se eksplozija u korišćenju proširene stvarnosti i to je donelo uspeh kompaniji na ovom polju“, rekao je Ašer.
Kompanija je prodala više od 3,5 miliona knjiga proširene stvarnosti i privukla brendove poput „Mog malog ponija“, „Parka iz doba Jure“, „Ledenog doba“ i „Transformersa“, a nedavno je objavljena i knjiga za odrasle – vodič za preživljavanje „Osmi putnik“.
Koncept proširene stvarnosti je jednostavan. Korisnici treba da kupe knjigu, preuzmu aplikaciju na telefon ili tablet i krenu sa čitanjem skenirajući usput svaku stranicu: na taj način dolaze do dodatnog ili potpuno novog sadržaja.
Iako prodaja raste i aplikacija je jednostavna za korišćenje, veliki izazov za „Karlton“ je stvaranje koncepta koji će biti privlačan za knjige koje nisu deo velikih brendova poput „Osmog putnika“.
Ašer objašnjava da se samo efikasnim korišćenjem ovih proizvoda svi na dobitku: „Ako korisnik zna šta dobija, knjige će se dobro prodavati – tako je sa svakim digitalnim proizvodom. Nije stvar u tome šta se nalazi na naslovnoj slici i u tome je naš izazov.“
Tim proširene stvarnosti
Iako je Ašer taj koji vodi kompaniju ka proširenoj stvarnosti, on nije tehnolog i njegova uloga nije tehnološke prirode: „Moj posao je da pomognem kompaniji da nastavi da stvara intelektualno vlasništvo i koristi licence na inovativan način.“
„Karlton“ zapošljava ljude koji razvijaju tehnologije i dizajn na isti način na koji angažuje i autore za različite teme – Ašer kaže da na taj način dobijaju pravi spoj kompetencija i mogućnosti. Kompanija zapošljava tim koji je fokusiran na dizajn korisničkog interfejsa i koristi specijaliste za tehnologije, koji realizuju svaki projekat.
Zbog turbulentne današnjice i čestih promena, kompanija zapošljava radnike po projektu i ne drži se stalnih timova kako bi održala fleksibilnost i prilagođavala se modernim tokovima.
Proširena stvarnost budućnosti
U pogledu novih ideja, Ašera posebno zanima razvoj tehnologija za prepoznavanje slika, ali insistira na tome da će „Karlton“ nastaviti da i dalje stvara više štampanih stranica umesto da sve pretvara u digitalni sadržaj.
„Reč je o stvaranju dodatnih iskustava u samim knjigama, dodavanje elemenata koji ne bi bili mogući bez digitalnog sveta“, rekao je.
Smatra da je sledeći prirodan korak kod proširene stvarnosti prelazak sa telefona na naočare ili sočiva.
„Čini mi se da će ljudi očekivati da svaka podloga ubuduće ima na raspolaganju neke informacije u sledećoj generaciji interfejsa i zbog toga su ljudi toliko uzbuđeni oko proširene stvarnosti – to je nov način povezivanja sadržaja digitalnim putem“, rekao je za kraj.
Izvor: tech.newstatesman.com
Prevod: Dragan Matković