Laguna - Bukmarker - Književna svest i emocionalna inteligencija - Knjige o kojima se priča
VestiIntervjuiPromocijeAkcijeKnjiževni klubPrikazi#knjigoljupci#TriRajkeVideoKolumneNagradeKalendar

Književna svest i emocionalna inteligencija

Kada se 2012. godine u knjižarama i književnim klubovima vatreno raspravljalo o romanu Iščezla, došlo se do glavnog zaključka o ovom uzbudljivom delu Flinove: to nije običan triler, to je umetnički triler.



U slučaju ove knjige čija se radnja zasniva na priči o braku u kome se javlja nasilje, pridev umetnički znači da autorka nije samo vodila brigu o toku radnje, već je stvorila vrlo dobro psihološki iznijansirane likove.

Sasvim je logično što se autori koji su se posvetili pisanju „običnih“ trilera (ili ljubavnih romana, ili fantastike), ne bi baš složili sa terminom umetnički jer se na taj način umanjuje vrednost njihovih dela. Najjači argument protiv žanrovske klasifikacije knjiga je taj što se to, zapravo, više radi u marketinške svrhe nego u cilju preporučivanja knjiga ili njihove kategorizacije.

Međutim, prema novoj studiji koju su sproveli Dejvid Kid i Emanuel Kastano, književna dela okarakterisana kao umetnička pružaju izvesne koristi čitaocima.

Ovaj istraživački par je tražio od preko hiljadu učesnika da povežu književna imena sa emocijama izraženim kroz razne slike, pokazujući tako pozitivnu korelaciju između književne svesti i emocionalne inteligencije. U studiji se vodilo računa da se učesnici ne oslone previše na lične procene, ali se ipak pokazalo da su oni koji su više čitali umetničku književnost bolji u prepoznavanju emocija kod drugih ljudi.

U izveštaju o studiji za Gardijan, Kid je izjavio:
„Nijedna književna fikcija ne podstiče iste psihološke procese [...] vremenom se navika čitanja dela umetničke književnosti povezuje sa razlikama u međuljudskoj percepciji, a koje, s druge strane, nemaju veze sa čitanjem žanrovske književnosti.“

U prikazu ove studije u časopisu „Riders dajdžest“ se naglašava da čak i autori same studije „ističu da njihovi rezultati ne traba da budu uzeti kao dokaz za superiornost umetničke književnosti“. Možda baš iz razloga jer su slične, manje rigorozne verzije istog istraživanja dovele do kontroverze u 2013. godini.

Dakle, dragi čitaoče, čitaj šta god želiš! Ali, znaj da čitanje (modernih) klasika i ozbiljne književnosti, kao što su Toni Morison, Harper Li, ili Don DeLilo, može biti izuzetno korisno za tebe.
 
Autor: Medi Kram
Izvor: huffingtonpost.com


Podelite na društvenim mrežama:

akcija koja se ne propušta 2 za 1 kupite jednu, a drugu knjigu dobijate za 1 dinar laguna knjige Akcija koja se ne propušta! „2 za 1“– kupite jednu, a drugu knjigu dobijate za 1 dinar
25.06.2025.
Dragi knjigoljupci, Od 16. do 30. juna 2025. godine, imaćete jedinstvenu mogućnost da iskoriste sjajnu povoljnost – akciju „2 za 1“ u svim Delfi knjižarama i na sajtovima laguna.rs i delfi.rs. ...
više
akcija knjiga i kafa dobar je dan od 20 juna do 18 jula 2025  laguna knjige Akcija „Knjiga i kafa – dobar je dan“ od 20. juna do 18. jula 2025.
25.06.2025.
Ljubitelji knjiga i kafe, Imaćete poseban razlog za osmeh ovog leta. Laguna i Nescafé, pod sloganom „Knjiga i kafa – dobar je dan“, pokreću zajedničku promotivnu akciju. Od 20. juna do 18. j...
više
da li je klica zla duboko posejana u svima nama predstavljen roman ukus straha zorana petrovića laguna knjige Da li je klica zla duboko posejana u svima nama: predstavljen roman „Ukus straha“ Zorana Petrovića
25.06.2025.
Promocija romana „Ukus straha“ Zorana Petrovića održana je u utorak 24. juna u kafeteriji Bukmarker knjižare Delfi SKC.   Pored autora, govorili su Mina Kebin, urednica, i dr Dag Kolarević,...
više
novi broj nedeljnika u knjižarama delfi laguna knjige Novi broj Nedeljnika u knjižarama Delfi
25.06.2025.
Novi broj lista Nedeljnik je na kioscima, a od petka ga možete kupiti za samo 29 dinara u svim knjižarama Delfi širom Srbije uz kupovinu bilo koje Lagunine knjige, knjige drugih izdavača ili proizvoda...
više

Naš sajt koristi kolačiće koji služe da poboljšaju vaše korisničko iskustvo, analiziraju posete sajtu na sajtu i prikazuju adekvatne reklame odabranoj publici. Posetom ovog sajta, vi se slažete sa korišćenjem kolačiča u skladu sa našom Politikom korišćenja kolačiča.