Svi mi ponekad slažemo da smo nešto pročitali, a u stvari nismo.
Verovatno ste slagali da ste u srednjoj školi uspeli da se izborite sa Šolohovljevim „Tihim Donom“. Ili možda na fakultetu kada je trebalo da svarite Kantovu „Kritiku moći suđenja“.
Iskušenje da slažemo da smo nešto pročitali je još veće kada je knjiga filmovana.
Poželite da ste je ugrabili pre Holivuda, da ste prepoznali kvalitet tog naslova pre filmadžija. Ali jednostavno niste imali vremena. Uvek ste zauzeti.
Izgleda da većina nas laže da je pročitala knjige o Džejmsu Bondu.
Prema rezultatima istraživanja agencije „The Reading Agency“, više od pola ispitanika je prezauzeto da bi čitalo knjige.
Na uzorku od dve hiljade ljudi u Velikoj Britaniji, 67 odsto kaže da bi volelo da čita više, a 48 odsto tvrdi da nema vremena za čitanje.
Zato i lažemo o svojim čitalačkim navikama.
Muškarci su gore prošli u ovoj anketi, jedan od pet laže o knjigama koje je pročitao da bi zadivio devojku na prvom sastanku, budućeg poslodavca na razgovoru za posao, roditelje svoje devojke pri upoznavanju, i naravno, pratioce na društvenim mrežama.
Najčešće lažu mladi uzrasta od 18 do 24 godine, čak 65 odsto ih je priznalo da su slagali o količini i žanru knjiga koje čitaju. Knjiga za koju je 25 odsto tinejdžera slagalo da su je pročitali jeste „Gospodar prstenova“, a u stvari su samo odgledali (užasno dugačak) film.
Evo spiska knjiga za koje ljudi najčešće lažu da su pročitali, a u stvari su samo odgledali film:
Knjige o Džejmsu Bondu, Ijan Fleming
„Gospodar prstenova“, Dž. R. R. Tolkin
„Letopisi Narnije“, K. S. Luis
„Da Vinčijev kod“, Den Braun
„Igre gladi“, Suzan Kolins
„Trainspotting“, Irvin Velš
„Čarobnjak iz Oza“, Lajman Frenk Baum
„Dnevnik Bridžet Džouns“, Helen Filding
„Muškarci koji mrze žene“, Stig Lašon
„Kum“, Mario Puzo
„Let iznad kukavičjeg gnezda“, Ken Kejsi
„Iščezla“, Džilijen Flin
„Lovac na zmajeve“, Haled Hoseini.
„Dobro je što je naše istraživanje pokazalo da Britanci ipak vole da čitaju, ali nas nije iznenadila činjenica da većina nema vremena za knjige“, izjavila je Sju Vilkinson, izvršni direktor agencije „The Reading Agency“.
„Prvi korak ka vraćanju čitalačke navike jeste da odaberete pravu knjigu, a naše istraživanje je pokazalo da najveći uticaj imaju preporuke i kupovina knjiga na poklon“, poručuju iz agencije.
Izvor: metro.co.uk