IP Laguna i
Bitef (Beogradski Internacionalni Teatarski Festival), najbržim članovima Kluba, poklanjaju karte za predstave sa ovogodišnjeg festivala.
Članovi Kluba čitalaca, koji kupe bilo koju knjigu, moći će da u utorak 16. septembra, od 20 časova, u Sava Centru, uživaju u predstavi “Manje više beskonačno”, koja se igra u okviru Glavnog programa.
“Manje više beskonačno”je moćan vizuelni spektakl koji ne smete propustiti!
Manje više beskonačno je poslednji deo triologije o prostoru. Ovom čudesnom igrom sačinjenom od elemenata cirkusa, plesa, teatra i likovnosti CIE 111 stvara novi scenski vokabular, koji se ne da identifikovati sa nekim od svojih pojedinačnih izraza, a ponajmanje sa žongliranjem i akrobatikom. Pre svega, reč je o jedinstvenom vizuelnom doživljaju koji budi imaginaciju i ostavlja gledaocima beskonačne mogućnosti interpretacije ili tačnije, prepoznavanja.
Predstave koje će biti prikazane u okviru ovogodišnjeg Showcasea nisu presek srpske produkcije, niti reprezentativni primeri, već izuzeci, uzorci sa margine. One su bliske senzibilitetu Bitefa, što znači da su provokativne, u svojoj formi i/ili sadržaju, odnosno da pripadaju polju umetničke produkcije. Često se diskutuje o uticaju Bitefa na pozorišni izraz u Srbiji, pri čemu je opšti stav da je Bitefa, na žalost, imao malo uticaja na srpski teatar, koji je, u najvećoj meri, ipak konzervativan, baziran na retro psihološkom realizmu. Ove predstave pripadaju malobrojnijoj grupi, koja ukazuje na postojanje uticaja Bitefa.
Laguna i Bitef su omogućili članovima Kluba da kupovinom bili koje knjige gledaju:
20.09 u 22:00 Jugoslovensko dramsko pozorište - Pravila ponašanja u modernom društvu
Žan-Lik Lagars:
PRAVILA PONAŠANJA U MODERNOM DRUŠTVU
Režiser: Anđelka NikolićLagarsov monodramski tekst se lucidno, ironično, intencionalno naivno bavi ljudskim životom, predstavljenim kao delimično apsurdni, repetativni ciklus, pri čemu demistifikuje gomile klišea i nakaradnih društvenih normi. Narušavajući monodramsku formu, rediteljka u ovu stilizovanu, vizuelno preciznu i elegantnu predstavu, uvodi likove „pevača“ i „manekena“. Oni radnju čine scenski uzbudljivijom, ali i daju replike i osobene komentare na teze koje iznosi glavna glumica, delikatno ironična Ðurđija Cvetić.
21.09 u 17:00 Atelje 212 - Putujuće pozorište Šopalović
Ljubomir Simović:
PUTUJUĆE POZORIŠTE ŠOPALOVIĆ
Režiser: Tomi Janežič Polazeći od bitnih tema komada
Putujuće pozorište Šopalović Ljubomira Simovića, teatralizma i relacije između stvarnosti i iluzije, reditelj Tomi Janežič dosledno stvara apartan formalni koncept predstave, temeljno rasklapajući pozorišni mehanizam. Tako se na scenu uzbudljivo iznosi suština Simovićevih ideja, ali se one dopunjuju i produbljuju. Forma predstave je u funkciji njenog sadržaja, odnosno, složenost strukture ne guta ni emocije, ni poetičnost, ni humor, kao ni ostala brojna značenja teksta.
21.09 u 20:00 Beogradsko dramsko pozorište - Sabirni Centar
Dušan Kovačević:
SABIRNI CENTAR
Režiser: Andraš Urban Predstava
Sabirni centar reditelja Andraša Urbana centralno se bavi onim univerzalnijim, filozofskim, introspektivnim aspektom teksta Dušana Kovačevića, pitanjima odnosa između života i smrti, greha i oprosta, zaborava i sećanja. Razoružavajuće tragikomična kritika srpskog mentaliteta, prisutna je u drugom planu predstave, u jednoj svedenijoj formi. Karakteristični su minimalizam i poetičnost rediteljske koncepcije, koji su posebno efektni u prostoru Sabirnog centra, što sve označava vrlo svež i drugačiji pristup ovom delu srpske dramske klasike.
21.09 u 22:00 Beogradsko dramsko pozorište - Žena Bomba
Ivana Sajko:
ŽENA BOMBA
Režija: Bojan ÐorđevU predstavi
Žena bomba, globalno važan problem terorizma je tretiran u izazovnoj, postdramskoj formi. Kombinovanjem živog, neposredovanog izvođenja i video prenosa igre, uzbudljivo se raščlanjuje scenski jezik, pojam prisutnosti, vremena i prostora. Žestoko je redukovana mogućnost pasivnosti publike. Gledaoci su izloženi nizu neprijatnosti, zaslepljujućem strobu, buci, iritantnom ponavljanju zvukova, a nekoliko izvođača zauzima njen prostor i tako narušava njenu, inače lagodnu, pasivnu poziciju. To sve podstiče na aktivniju analizu forme, kao i sadržaja predstave.
Bitef je jedan od retkih festivala koji obuhvata kako eksperimentalne, tako i tradicionalne forme. Tokom niza godina,
Bitef je sačuvao svoje mesto u porodici najznačajnijih svetskih festivala. Za kontinuitet i kvalitet njegovih nastojanja, Evropska fondacija
"Premio Europa per il Teatro" je 1999. godine
Bitefu uručila
Specijalnu nagradu.
Bitef je internacionalni festival izvođačkih umetnosti, osnovan 1967. godine odlukom Skupštine grada Beograda kao stalna manifestacija od posebnog značaja za Grad. Održava se svake godine u septembru.
Osnovni cilj
Bitefa je da predstavi najznačajnije autore, produkcije i fenomene savremene izvođačke scene. Na taj način
Bitef inicira i promoviše različite pristupe teatru, širi granice kulturnih identiteta i kreira mapu profesionalnih kontakata.
Bitef takođe podstiče razvoj srpske scene izvođačkih umetnosti i doprinosi njenoj potpunijoj afirmaciji u evropskom, kao i širem međunarodnom kontekstu.
Akcija traje do podele karata. Karte se mogu podići 11. septembra, od 12 časova, u Klubu čitalaca, Resavska 33.