Gejmen je bez sumnje jedan od najtalentovanijih pisaca današnjice. Ne govorim ovo iz nekih ličnih razloga, već sa stepenom objektivnosti. Ne samo da je napisao fantastične stripove, inteligentne priče za decu i romane o prirodi božanstva, takođe je i adaptirao nordijsku mitologiju i prepričao je njegovim modernim stilom.
Nadaren je tim retkim, retkim talentom da može da napiše fikciju koja zavređuje književnu kritiku ali je i neverovatno popularna i prosto kul. Ima još mnogo godina pisanja pred sobom, i mislim da nije preterano pomisliti da će za života osvojiti Nobelovu nagradu za književnost. Toliko je doprineo umetnosti, a njegova najnovija knjiga pokazuje da još uvek ima još dosta toga da nam ponudi.
Dakle, ovde je ponovo ispričao neke već odlične priče. Radeći to, čini ih pristupačnijim i čak prijemčivijm čitaocima danas. Ova knjiga je stvarno ono što piše na koricama: velika količina nordijskih priča o nekim poznatim licima. Imamo Odina, skrivenog i moćnog. Časnog i snažnog Tora. I imamo Lokija, genijalnog i lukavog koji ima kompleksne namere. Bore se međusobno, ali i sa brojnim drugim neprijatnim likovima. Ali ne pre nego što vas Gejmen sprovede kroz Jigdrasil i devet svetova koji potiču od njega, objasniće vam poreklo mitologije.
Ova kolekcija završava sa najprikladnijom pričom od svih, Ragnarok ‒ konačnom sudbinom bogova. Sve priče se svode na to: da posvedočimo kraju vremena. Bogovi se bore u poslednjoj veličanstvenoj bici. Loki se, naravno, ne bori uz bogove Asgarda. Umesto toga, on vodi armije mrtvih protiv njih. Mnogi od bogova će umerti, a obrazac kreće ispočetka kada njihovi naslednici podignu oružja posečenih predaka preuzimajući njihove uloge. Ciklus se nastavlja, dok Gejmen prikazuje samu srž nordijske mitologije.
Ono što sam takođe primetio jeste uticaj ovih priča i na njegova druga dela. Naravno, likovi su drugi; da, pozornica je skroz drugačija, ali tačno mogu da primetim kako se, dok je pisao i istraživao ovo, malo motiva prelilo i u druge projekte. Ideje o podmlađivanju se ponavljaju u serijalu o Sendmenu, na primer. Gejmen u uvodu govori i o ličnom putešestvju; na ovu knjigu se dugo čekalo; ova tema je jasno podstakla veliku količnu njegovih dela i vredna je čitanja.
Izvor: fantasybookreview.co.uk