Laguna - Bukmarker - Skauti, insajderi izdavaštva - Knjige o kojima se priča
VestiIntervjuiPromocijeAkcijeKnjiževni klubPrikazi#knjigoljupci#TriRajkeVideoKolumneNagradeKalendar

Skauti, insajderi izdavaštva

Zamislite svet izdvaštva kao jednu veliku pijacu – autori svoje rukopise predaju agencijama koje ih dalje nude urednicima i izdavačima. Ako rukopis privuče pažnju više zainteresovanih strana, desi se da bude i nadmetanja na aukcijama. Ne presude uvek velike svote, nekada prevagne dobra reputacija izdavačke kuće. Skaut je osoba koja posreduje između izdavača i agenata ali ne zastupa autore i nema udeo u avansima na autorska prava. Njihova uloga je da budu „oči i uši“ izdavača i da im nagoveste kada se na tržištu pomalja potencijalni hit.

Šta sve podrazumeva ovaj posao? Tu su radno vreme koje može da se otegne, beskrajne gomile rukopisa koje treba simultano čitati, sastavljanje izveštaja o tim rukopisima, komunikacija sa klijentima u različitim vremenskim zonama, umrežavanje i održavanje kontakata. Skaut se oslanja na insajderske informacije i mora da zna šta se šuška o svakoj novoj knjizi u bilo kom datom trenutku. Nema preciznih uputstava za bavljenje skautingom jer on velikim delom podrazumeva dobar instinkt. U pitanju je jako stresan i zahtevan posao koji se bazira na poznanstvima i kontaktima u industriji i oko nje. Ljudi koji su se bavili skautingom potvrdiće da u roku od par godina već dođe do zamora materijala. Jedino oni koji se odvaže da otvore sopstvenu agenciju uspevaju da opstanu u poslu, i to su neverovatno istrajni i odlučni pojedinci.

Naše iskustvo govori da postoje situacije u kojima je brzina reakcije skauta bila presudna. Budući da je srpsko tržište specifično i da se trendovi drugačije kreću u odnosu na velika zapadna tržišta, skaut mora imati osećaj i za senzibilitete različitih teritorija. Poželjno je da poznaje prilike u datoj sredini i socioekonomski aspekt tržišta. Povremeno se dogodi da veoma pozitivan utisak skauta na određen naslov ne naiđe na podjednako oduševljenje kod nas, tada poslušamo svoj instinkt i oslanjamo se na prethodno iskustvo u sličnim situacijama.

Ono što možda najviše frustrira jednog skauta nije nepredvidivo radno vreme već činjenica da suštinski ništa ne zavisi od njih – skaut nije taj koji određuje tajming kada će neki rukopis biti ponuđen. Iako mogu da dignu prašinu oko naslova za koji smatraju da je vredan pompe, njihov primarni zadatak je da skrenu pažnju izdavačima na dobru knjigu, na nešto što ima potencijal da bude hit po relevantnim parametrima koji su sami po sebi fluidni. Kako će se rukopis dalje kretati, nije u njihovim rukama.



Koliko god da ste brzi i vešti u traganju za informacijama, aktivni na mrežama i ažurni sa čitanjem publikacija, jedno je sigurno – skaut je uvek jedan korak ispred vas. Njegova pravovremena reakcija je kao savršeno precizno dodavanje ka saigraču koji je već ispred mreže i na korak od davanja gola.

Autor teksta: Ivana Veselinović


Podelite na društvenim mrežama:

prikaz knjige budućnost geografije zaboravite geopolitiku, pređimo na astropolitiku  laguna knjige Prikaz knjige „Budućnost geografije“: Zaboravite geopolitiku, pređimo na astropolitiku!
19.09.2024.
Zahvaćeni surovim vrtlogom silnih svetskih političkih, društvenih i ekonomskih previranja koja su posebno dobila na jačini proteklih desetak godina, svi se mi verovatno svakodnevno zapitamo kako li će...
više
prikaz mladih kritičara čuvari krune cara dušana  laguna knjige Prikaz mladih kritičara: „Čuvari krune cara Dušana“
19.09.2024.
Na samom početku knjige car Dušan na samrti daje svešteniku Teodosiju svoju krunu i blago da ih sakrije. Ali to nije bilo kakva kruna. Pisac nas iznenađuje time što nas vodi još unapred, pa smo sa des...
više
marina vujčić želja za pisanjem rasla je s bijesom zbog novih femicida laguna knjige Marina Vujčić: Želja za pisanjem rasla je s bijesom zbog novih femicida
19.09.2024.
Marina Vujčić, nagrađivana spisateljica, dramatičarka i urednica, autorica prije nekoliko mjeseci izdanog romana „Sigurna kuća“, bila je među hrvatskim sudionicima 12. Festivala svjetske književnosti ...
više
intervju bojan leković nemojte raditi ono što vas čini nesrećnim laguna knjige Intervju Bojan Leković: Nemojte raditi ono što vas čini nesrećnim
19.09.2024.
Gotovo nestvarno zvuči podatak da je pisac i osnivač CEO najznačajnije srpske oglasne kompanije KupujemProdajem, koja je od 2008. godine do danas izrasla u najsnažniju internet platformu u Srbiji...
više

Naš sajt koristi kolačiće koji služe da poboljšaju vaše korisničko iskustvo, analiziraju posete sajtu na sajtu i prikazuju adekvatne reklame odabranoj publici. Posetom ovog sajta, vi se slažete sa korišćenjem kolačiča u skladu sa našom Politikom korišćenja kolačiča.