Laguna - Bukmarker - Šta to strastveni čitaoci rade drugačije i zašto 80% kupaca knjiga čine žene - Knjige o kojima se priča
VestiIntervjuiPromocijeAkcijeKnjiževni klubPrikazi#knjigoljupci#TriRajkeVideoKolumneNagradeKalendar

Šta to strastveni čitaoci rade drugačije i zašto 80% kupaca knjiga čine žene

Američke studije o čitanju i kupovini knjiga stalno pružaju uvid u to kakve su čitalačke navike. Budući da kod nas nema takvih podataka, prenosimo rezultate i zaključke ovih istraživanja kako bismo podstakli naše čitaoce da razmišljaju o ovim temama i eventualno nam jave šta oni misle o tome.

Evo šta kaže jedna pasionirana američka čitateljka koja se bavila ovom temom.



Strastveni čitaoci više čitaju prozu. Njihovi omiljeni žanrovi su:
  1. Istorijska fikcija
  2. Krimi romani i misterije
  3. Hrana i vino
  4. Biografije i autobiografije
  5. Popularna književnost
  6. Umetnička književnost

Primetili ste treću stavku? Strastveni čitaoci čitaju dosta o kuvanju, što je dobar pokazatelj njihovog pristupa knjigama uopšte: oni knjige posmatraju kao glavni izvor kvalitetnih informacija. Kada žele da pronađu neki recept, ova vrsta ljudi će pre potražiti kuvar u formi knjige nego što će otići na sajt food.com.

Oni će pre bilo čega drugog posetiti knjižaru za razliku od 70% ostalog odraslog stanovništva koje čak nijednom nije bilo u knjižari u proteklih pet godina.

Pasionirani čitaoci su pretežno žene (čak 88% njih). Najviše ih je starosti od 25 do 44 godine, a nakon toga, strast u čitanju opada. Tipičan predstavnik strastvenog čitaoca bi bila jedna četrdesetogodišnjakinja.

Na prvi pogled, sve izgleda kao da ima veze sa kupvinom: poznato je da žene daleko više kupuju knjige od muškaraca, one učestvju u oko 80% prodaje knjiga. Čuvena je izjava pisca Ijana Makjuana: „Dan kada žene prestanu da čitaju, biće dan smrti za roman.“

Taj broj od 80% je pokazatelj intelektualnog posrnuća američkog muškarca. Ipak, to što muškarci učestvuju sa skromnih 20% u kupovini knjiga, ne znači da i čitaju samo 20% knjiga.

Žene mnogo više brinu o kupovini za domaćinstvo od muškaraca. U pomenutih 80% kupovina se uključuje i to što žene kupuju poklone, a i obavljaju kupovinu kako za sebe, tako i za svoju decu ili partnere. 

A da li vi spadate u ovu retku grupu ljudi? Da li se uklapate u ovu statistiku?

Izvor: modernmrsdarcy.com


Podelite na društvenim mrežama:

prikaz knjige budućnost geografije zaboravite geopolitiku, pređimo na astropolitiku  laguna knjige Prikaz knjige „Budućnost geografije“: Zaboravite geopolitiku, pređimo na astropolitiku!
19.09.2024.
Zahvaćeni surovim vrtlogom silnih svetskih političkih, društvenih i ekonomskih previranja koja su posebno dobila na jačini proteklih desetak godina, svi se mi verovatno svakodnevno zapitamo kako li će...
više
prikaz mladih kritičara čuvari krune cara dušana  laguna knjige Prikaz mladih kritičara: „Čuvari krune cara Dušana“
19.09.2024.
Na samom početku knjige car Dušan na samrti daje svešteniku Teodosiju svoju krunu i blago da ih sakrije. Ali to nije bilo kakva kruna. Pisac nas iznenađuje time što nas vodi još unapred, pa smo sa des...
više
marina vujčić želja za pisanjem rasla je s bijesom zbog novih femicida laguna knjige Marina Vujčić: Želja za pisanjem rasla je s bijesom zbog novih femicida
19.09.2024.
Marina Vujčić, nagrađivana spisateljica, dramatičarka i urednica, autorica prije nekoliko mjeseci izdanog romana „Sigurna kuća“, bila je među hrvatskim sudionicima 12. Festivala svjetske književnosti ...
više
intervju bojan leković nemojte raditi ono što vas čini nesrećnim laguna knjige Intervju Bojan Leković: Nemojte raditi ono što vas čini nesrećnim
19.09.2024.
Gotovo nestvarno zvuči podatak da je pisac i osnivač CEO najznačajnije srpske oglasne kompanije KupujemProdajem, koja je od 2008. godine do danas izrasla u najsnažniju internet platformu u Srbiji...
više

Naš sajt koristi kolačiće koji služe da poboljšaju vaše korisničko iskustvo, analiziraju posete sajtu na sajtu i prikazuju adekvatne reklame odabranoj publici. Posetom ovog sajta, vi se slažete sa korišćenjem kolačiča u skladu sa našom Politikom korišćenja kolačiča.