„Od nule do jedan“ je knjiga vredna čitanja, čak iako vas ne interesuje svet startapova i preduzetnički kapital. Vredno je čitanja na isti način kao što vredi popiti trostruki espreso: čini da se osećate superčovekom, makar na trenutak. Skoro da možete čuti kofein kako ide kroz vaše vene dok upijate ideje.
Ova knjga se može čitati na dva načina, kao biznis priručnik i kao politički manifest. I zato što je hibrid, možda će vam trebati malo vremena da odvojite jedno od drugog.
Tilova prva tačka je kreiranje kompanije koja će promeniti igru, znači pomaći se od nule ka jedinici – od ničega ka nečemu, umesto od nečega ka nečemu malo boljem. Ono što za kompanije znači „od nula do jedan“ jeste polaganje prava na do tada neistraženi tržišni prostor, uz kreiranje monopola. Monopol, u Tilovom rečniku, nije loša reč koju često prepisujumo nasilnicima. To je dobra stvar koja stvara vrednu tržišnu teritoriju čineći nešto novo.
Da li koristi reč „monopol“ samo da bi nas provocirao? Možda, ali to radi vrlo efiksano kako bi dobio našu pažnju i izložio ključnu tačku ove knjige, koja glasi ovako: biznis bolje uspeva kada se diferencira nego kada se takmiči sa sebi sličnim. Direktno takmičenje ubija vrednost kompanija dok se međusobno bore. Diferencijacija kreira korist, jer kompanije više naplaćuju željene produkte i usluge koje kupci ne mogu naći nigde drugo. Na istom principu se zasniva brend strategija.
Zašto praviti kostime od starih ideja? Zato da bi Til mogao da iskoči sa svojom drvenom nogom i povezom preko oka i napravio mesta za dalje piratske tvrdnje. Smelo.
Autor: Marti Nojmajer
Izvor: forbes.com
Prevod: Miloš Vulikić