Laguna - Bukmarker - Hitovi Noći knjige! - Knjige o kojima se priča

Hitovi Noći knjige!

I ovu Noć knjige obeležavaju brojni hitovi domaće i svetske književnosti.

Posebno vam skrećemo pažnju na poslednju knjigu Dobrice Ćosića na kojoj je radio u noći svoje smrti a koja nosi naziv „Knjiga o Titu“. Istorija odnosa sa Josipom Brozom Titom od prvog susreta do prekida odnosa nakon Ćosićevog pisma o smeni Rankovića. U testamentarnoj knjizi, koja predstavlja istorijski izvor prvog reda, nalazi se rekonstrukcija jednog vremena, raspada zemlje, jugoslovenstva, i najviše – srpskog poraza.

Raspamećujuće zabavna, opasno inteligentna knjiga o filmu „Bioskopska promišljanja“ jedinstvena je i kreativna kao i ostala dela Kventina Tarantina. Organizovana oko ključnih američkih filmova iz sedamdesetih godina, koje je prvi put gledao kao mladi bioskopski gledalac, ova knjiga je intelektualno rigorozna i pronicljiva koliko i razigrana i zabavna.

Ludi kralj“ Željka Ivanovića otkriva i pokazuje dubinu propasti jednog društva. Svi socijalni šavovi su popucali, svaka nepodopština je normalna, svi su razjedeni opštom ali i sopstvenom krivicom. Prema rečima autora, „’Ludi kralj’ nije drama o pojedincu već o nama. To je priča o mentalitetu i jednom vremenu, kraljevima koje smo birali i koji su od društva napravili ludnicu.“

U romanu „Bastadur“, čiju radnju smešta u prvu polovinu XX veka, Jasenka Lalović sledi ideju da u svakom čoveku živi komadić kaluđera, baš kao što u svakom kaluđeru pretekne deo njegovog svetovnog života. Takva se mešavina žudnji, težnji i osećanja javlja kod svih protagonista ovog uzbudljivog romana.

Autobiografija glumca Metjua Perija „Prijatelji, ljubavnici i Velika Strašna Stvar“ je otvorena i nemilosrdna. U knjizi o svom životu Peri, koji se proslavio ulogom Čendlera Binga u planetarno popularnoj seriji „Prijatelji“, objašnjava svoju borbu sa zavisnošću, njene uzroke, tok i sve ono što mu se u životu događalo, bez mnogo uvijanja, sažeto, iskreno i žestoko. Značaj Perijeve knjige nije samo u onome što je napisao ili načinu na koji je to uradio, već u tome što je uopšte odlučio da ispriča svoju priču, a to je učinio iskreno i srdačno, jedinstvenim i prepoznatljivim tonom, s mnogo čendlerovskih opaski i sarkazma.

Od E L Džejms, autorke planetarno popularne trilogije „Pedeset nijansi“, stiže „Gospođa“, očaravajuće, vrelo putovanje puno ljubavi, čežnje, prihvatanja i iskupljenja. Maksim Treveljan, nevoljni grof od Trevetnika, tragao je za ženom koju voli kroz divljinu Albanije, borio se za nju i konačno je njegova. Sada treba da se njome oženi. Može li razvratnik poput njega biti dobar muž? Ili će njegova loša reputacija i skandalozne tajne njegove aristokratske porodice uništiti sreću mladog para?

Dženi Kolgan, autorka bestselera „Mala knjižara na obali“ i „Vidimo se u Kapkejk kafeu“, napisala je „Božićnu knjižaru“, ukrasivši je izvanrednim humorom, neizvesnošću i savršenim ljubavnim trouglom. Glavna junakinja Karmen voli svoj posao u lokalnoj robnoj kući. Ali radnja mora biti iseljena iz divne stare zgrade i svi radnici su otpušteni, a Karmen je potpuno zatečena novonastalom situacijom.

Nešto je obuzdalo Tabaševićeve rečenice i on je napokon napisao roman „Noćne reči“, kakav je nekada samo priželjkivao da će biti u stanju da stvori: delo koje u sebi sažima četvrt veka života u jednoj kulturi koja je uništavana vojnim agresijama i unutrašnjim, sopstvenim sablastima.

Pakrac“ je naziv novog romana Vladana Matijevića. Psihologija neuravnoteženog junaka ove bespoštedne anatomije posrnuća, između ostalog, oslikava naličje posleratne Srbije, osiromašene i moralno devastirane. U tu ispovest o sebi i ljudima sa bulevara, svom svedenom životu između pijace Đeram i garsonjere pune oružja, povremeno se upliću krvave scene iz Pakraca.

U knjizi „Heroji i gubitnici“ Vuleta Žurića nema ničega izmišljenog ili izmaštanog. Žurić je sabrao i predstavio dvadeset uzbudljivih, dokumentarnih pripovesti o značajnim ljudima poput Bore Stankovića, Lava Trockog, Ivana Gorana Kovačića, Kriste Đorđević, braće Stojanović, Pjera Paola Pazolinija i događajima u kojima su aktivno učestvovali i ostavili svoj neizbrisiv trag.

Roman Sonje Ćirić „Da li i kod tebe pljušti?“ – prošlo je 28 godina otkako su se poslednji put čuli nekada nabolji prijatelji Vojin Ikonić i Maja Bojanić. Vojin se u odsudnom istorijskom trenutku preselio u Sloveniju i radi kao dokumentarista u slovenačkoj vojsci. Maja je književnica i ambiciozna novinarka beogradskog nedeljnika. Razgovor dvoje otuđenih drugova doneće brojna (ne)prijatna otkrića i odgonetnuti mnoge tajne koje ni jednoj ni drugoj državi nisu u interesu da dospeju u javnost.

U romanu „Kradljivica jagoda“ Džoane Haris, Vijan Roše se skrasila u Lanskenetu na Tani – selo koje ju je svojevremeno odbacilo konačno je postalo njen dom. A onda se u nekadašnjoj cvećari na trgu – tačno preko puta prodavnice čokolade – otvora nova tajanstvena radnja koja ima posebnu draž i čije otvaranje nagoveštava promenu: pometnju, sukob, a možda čak i ubistvo...

Kada je reč o knjigama za decu, ne propustite „Čarobne bajke“ Lore Sampson. Zaputite se u daleke zemlje po kojima lutaju strašne aveti i utvare protiv kojih se bore odvažne junakinje i moćni čarobnjaci. I pazite da se ne izgubite u tajanstvenom svetu vradžbina i teško raskidivih čini. U ovoj prelepo ilustrovanoj knjizi prikupljene su čarobne bajke iz celog sveta – od Severne i Južne Amerike, Evrope, zapadne Afrike, pa sve do Azije i Okeanije.

Hilda i velika parada“ – drugi je u seriji romana prema sjajnom stripu Luka Pirsona, prilagođen Netfliksovoj animiranoj verziji. Upoznajte Hildu – istraživačicu, avanturistkinju, strastvenu crtačicu i prijateljicu svakog stvorenja u dolini! Pa... gotovo svakog stvorenja...

Hilda i njena mama su se preselile u svoj novi dom u gradu Trolbergu. Hilda žudi za svojim čarobnim prijateljima i divljinom punom čuda i teško joj je da se uklopi, posebno u školi.

Popularni serijal „Zec i Medvedica“ Džulijana Gofa i Džima Flida koji govori o snazi prijateljstva, prihvatanju različitosti, toleranciji i dobronamernosti. „Čudne zečje navike“ su novi glas u dečjoj književnosti – ovo je priča o Zecu, Vuku, Medvedici, lavini i Snešku Beliću uz koju ćete se smejati na sav glas. „Čudne zečje navike“ knjiga je koja bi mogla da postane pravi savremeni dečji klasik. Stoji rame uz rame s „Vinijem Puom“.

Pernata napast“ – u ovoj knjizi, prijateljstvo Zeca i Medvedice biće stavljeno na probu dolaskom veoma bučne Detlićane. Priča je smeštena na jedan proplanak u blizini Medvedičine pećine i Zečje jame, gde mir i tišinu narušava neprekidno tandrkanje.

Dobro se spremite za toplu novogodišnju priču jer u „Pismu Deda Mrazu“ čitaćete o malenom mišu koji je iznenada postao Deda Mrazov pomoćnik. Uz nesebičnu Miškovu pomoć Deda Mraz je odabrao prave poklone za decu.

mir je sve što nam treba predstavljena knjiga povratak u mir siniše ubovića laguna knjige Mir je sve što nam treba – predstavljena knjiga „Povratak u mir“ Siniše Ubovića
20.09.2024.
Nije postojao bolji način da Siniša Ubović dođe na promociju svoje knjige „Povratak u mir“, na koju je zbog velike gužve u gradu (čitaj igrala je Crvena zvezda) kasnio 15 minuta, nego da na delu prove...
ante tomić volim da kod čitalaca stvorim ugodno osećanje laguna knjige Ante Tomić: Volim da kod čitalaca stvorim ugodno osećanje
20.09.2024.
Govori se često da nas izbeglice ugrožavaju, da će uništiti naš način života i kulturu. Meni je bilo bitno da napišem da smo se mi na Mediteranu uvek mešali, da je ovo naš zajednički zavičaj, i hrišća...
predstavljanje knjige put carstva vranama na radost 24 septembra laguna knjige Predstavljanje knjige „Put carstva: Vranama na radost“ 24. septembra
20.09.2024.
U utorak 24. septembra od 18 sati u kafeteriji Bukmarker knjižare Delfi SKC biće predstavljena knjiga Mladena Nestorovića „Put carstva: Vranama na radost“.   O knjizi će, pored autora, govo...
prikaz romana zmajeva žena ane atanasković  laguna knjige Prikaz romana „Zmajeva žena“ Ane Atanasković:
20.09.2024.
Često se setim da je moja nastavnica srpskog jezika, koja mi je i dan-danas uzor, rekla da profesori književnosti ne moraju da znaju sadržaj svih književnih dela koja su pročitali nego treba da budu o...