Laguna - Bukmarker - Imati štampane knjige drugačije je od posedovanja elektronskih - Knjige o kojima se priča
VestiIntervjuiPromocijeAkcijeKnjiževni klubPrikazi#knjigoljupci#TriRajkeVideoKolumneNagradeKalendar

Imati štampane knjige drugačije je od posedovanja elektronskih

Istraživači na univerzitetu Arizona i Tuson, ustanovili su da je u psihološkom smislu bitno drugačiji osećaj posedovati elektronske knjige od onog koji pružaju štampana izdanja.



Rezultati njihovih istraživanja o tome „kako potrošači gledaju na posedovanje digitalnih knjiga“, objavljeni prošlog meseca u žurnalu „Electronic Markets“, jasno pokazuju ono što su odavno mnogi u izdavačkom poslu pretpostavljali a to je da je osećaj posedovanja elektronskih izdanja drugačiji.

Ustanovljeno je da su ispitanici „opisali da su emotivno više vezani za fizičke knjige, i da imaju jasniji osećaj posedovanja“, navodi se u univerzitetu Arizona. Ljubitelji knjiga odavno jadikuju zbog gubitka „mirisa knjiga“ koji ide sa korišćenjem elektronskih izdanja, a ispitanici su se dotakli i nekih drugih važnih stvari vezanih za posedovanje knjiga kao što je njihovo ređanje na policama u skladu sa sopstvenom ličnošću a naročito dodavanje beleški po ivicama stranica.



Ispitanici su takođe „izrazili frustraciju“ nedostatkom opcija za deljenje fajlova. Zaštita autorskih prava sprečava čitaoce da podele elektronske knjige sa svojim prijateljima. Odavno se zna da su usmene preporuke koje kruže među čitaocima ključne za uspeh neke knjige, a zabrane ograničavaju ovakvu vrstu promocije. Ipak, treba napomenuti da ovakva ograničenja nisu tehnološki neophodna već su ih izdavači nametnuli kako bi sprečili preterano deljenje materijala a samim tim i pad prihoda (fajl možete da podelite beskonačno puta za razliku od odštampane knjige, koja će se na kraju raspasti i koja može biti samo kod jedne osobe u jednom trenutku).

Ali, kada se sve svede, elektronske knjige imaju jednu ključnu prednost: mogućnost da promene veličinu, i da se više njih ponese odjednom, što čitaocima daje pristup svim izborima u svako vreme.

I na kraju, prema mišljenju Sabrine Helm, glavne autorke ovih istraživanja, elektronske i štampane knjige su u potpunosti drugačiji proizvodi sa drugačijom namenom – prve su svestranije i usredsređene na davanje što više mogućnosti a druge imaju veću emotivnu vrednost.
 
Izvor: forbes.com  
Prevod: Vladimir Martinović


Podelite na društvenim mrežama:

iz prve ruke neispričana istorija promenjene zemlje  laguna knjige Iz prve ruke: Neispričana istorija „Promenjene Zemlje“
24.02.2025.
„Promenjena Zemlja“ jednog od vodećih svetskih istoričara Pitera Frankopana, koja nas vodi od Velikog praska do današnjice i dalje, primoravajući nas da se pozabavimo s trajnim naporima čovečanstva da...
više
prikaz paviljona ptica klelije renuči roman kao kenotaf laguna knjige Prikaz „Paviljona ptica“ Klelije Renuči: Roman kao kenotaf
24.02.2025.
Život lepe i lucidne Klelije, začete u vezi između parmske prostitutke i velikog kardinala Alesadra Farnezea, pripadao je svima više nego njoj. Od trenutka kada je, još u povoju, nasilno oduzeta majci...
više
pokažite ljubav kroz knjigu akcija mesec ljubavi od 10 februara do 9 marta 2025  laguna knjige Pokažite ljubav kroz knjigu: akcija „Mesec ljubavi“ od 10. februara do 9. marta 2025.
24.02.2025.
Knjiga je divan poklon za svaku priliku, a uz akciju „Mesec ljubavi“ i nezaobilazan, ukoliko želite nekom da pokažete ljubav i privrženost. Od 10. februara do 9. marta 2025. u svim Delfi knjiža...
više
uvek najbolji naslovi na akciji 3 za 999 od 3 do 28 februara 2025  laguna knjige Uvek najbolji naslovi na akciji „3 za 999“ – od 3. do 28. februara 2025.
24.02.2025.
Započinje omiljena akcija svih knjigoljubaca koja nikada ne razočara! Od 3. do 28. februara 2025. očekuje vas sjajan izbor knjiga na akciji „3 za 999“, koja važi u svim Delfi knjižarama, kao i ...
više

Naš sajt koristi kolačiće koji služe da poboljšaju vaše korisničko iskustvo, analiziraju posete sajtu na sajtu i prikazuju adekvatne reklame odabranoj publici. Posetom ovog sajta, vi se slažete sa korišćenjem kolačiča u skladu sa našom Politikom korišćenja kolačiča.