Laguna - Bukmarker - Imati štampane knjige drugačije je od posedovanja elektronskih - Knjige o kojima se priča
VestiIntervjuiPromocijeAkcijeKnjiževni klubPrikazi#knjigoljupci#TriRajkeVideoKolumneNagradeKalendar

Imati štampane knjige drugačije je od posedovanja elektronskih

Istraživači na univerzitetu Arizona i Tuson, ustanovili su da je u psihološkom smislu bitno drugačiji osećaj posedovati elektronske knjige od onog koji pružaju štampana izdanja.



Rezultati njihovih istraživanja o tome „kako potrošači gledaju na posedovanje digitalnih knjiga“, objavljeni prošlog meseca u žurnalu „Electronic Markets“, jasno pokazuju ono što su odavno mnogi u izdavačkom poslu pretpostavljali a to je da je osećaj posedovanja elektronskih izdanja drugačiji.

Ustanovljeno je da su ispitanici „opisali da su emotivno više vezani za fizičke knjige, i da imaju jasniji osećaj posedovanja“, navodi se u univerzitetu Arizona. Ljubitelji knjiga odavno jadikuju zbog gubitka „mirisa knjiga“ koji ide sa korišćenjem elektronskih izdanja, a ispitanici su se dotakli i nekih drugih važnih stvari vezanih za posedovanje knjiga kao što je njihovo ređanje na policama u skladu sa sopstvenom ličnošću a naročito dodavanje beleški po ivicama stranica.



Ispitanici su takođe „izrazili frustraciju“ nedostatkom opcija za deljenje fajlova. Zaštita autorskih prava sprečava čitaoce da podele elektronske knjige sa svojim prijateljima. Odavno se zna da su usmene preporuke koje kruže među čitaocima ključne za uspeh neke knjige, a zabrane ograničavaju ovakvu vrstu promocije. Ipak, treba napomenuti da ovakva ograničenja nisu tehnološki neophodna već su ih izdavači nametnuli kako bi sprečili preterano deljenje materijala a samim tim i pad prihoda (fajl možete da podelite beskonačno puta za razliku od odštampane knjige, koja će se na kraju raspasti i koja može biti samo kod jedne osobe u jednom trenutku).

Ali, kada se sve svede, elektronske knjige imaju jednu ključnu prednost: mogućnost da promene veličinu, i da se više njih ponese odjednom, što čitaocima daje pristup svim izborima u svako vreme.

I na kraju, prema mišljenju Sabrine Helm, glavne autorke ovih istraživanja, elektronske i štampane knjige su u potpunosti drugačiji proizvodi sa drugačijom namenom – prve su svestranije i usredsređene na davanje što više mogućnosti a druge imaju veću emotivnu vrednost.
 
Izvor: forbes.com  
Prevod: Vladimir Martinović


Podelite na društvenim mrežama:

prava poslastica za sve knjigoljupce od 20 januara do 2 februara 2025 knjige upola cene  laguna knjige Prava poslastica za sve knjigoljupce! Od 20. januara do 2. februara 2025. knjige upola cene!
20.01.2025.
Iako su praznični dani iza nas, pravo vreme za darivanje knjiga nikada ne prestaje. Zato smo pripremili poseban izbor Laguninih naslova koji će, od 20. januara do 2. februara 2025, biti dostupni uz fa...
više
literarni konkurs za sve generacije moj mali princ  laguna knjige Literarni konkurs za sve generacije – „Moj Mali Princ“
20.01.2025.
Uoči jubileja obeležavanja 80 godina jedne od najvoljenijih knjiga na svetu – „Mali Princ“ Antoana de Sent Egziperija i interpretacije ove najčuvenije francuske novele u brodvejskoj produkciji koja u ...
više
neispričana priča o nikoli jokiću promocija knjige zašto tako ozbiljno majka singera 21 januara laguna knjige Neispričana priča o Nikoli Jokiću: Promocija knjige „Zašto tako ozbiljno?“ Majka Singera 21. januara
20.01.2025.
Promocija biografije šampiona NBA Nikole Jokića pod naslovom „Zašto tako ozbiljno?“ Majka Singera biće održana u utorak 21. januara u 18 sati u kafeteriji Bukmarker knjižare Delfi SKC.   Po...
više
promocija knjige momčila petrovića da je duži bio dan 22 januara laguna knjige Promocija knjige Momčila Petrovića „Da je duži bio dan“ 22. januara
20.01.2025.
Promocija knjige „Da je duži bio dan“ Momčila Petrovića biće održana u sredu 22. januara u 18 sati u kafeteriji Bukmarker u knjižari Delfi SKC. Pored autora, govoriće Predrag Marković, istoriča...
više

Naš sajt koristi kolačiće koji služe da poboljšaju vaše korisničko iskustvo, analiziraju posete sajtu na sajtu i prikazuju adekvatne reklame odabranoj publici. Posetom ovog sajta, vi se slažete sa korišćenjem kolačiča u skladu sa našom Politikom korišćenja kolačiča.