Laguna - Bukmarker - Kako tehnologija određuje način na koji čitamo? - Knjige o kojima se priča
VestiIntervjuiPromocijeAkcijeKnjiževni klubPrikazi#knjigoljupci#TriRajkeVideoKolumneNagradeKalendar

Kako tehnologija određuje način na koji čitamo?

Nikada nije bio bolji trenutak da se posvetite čitanju – ali nikada nije bilo ni toliko zbunjujuće i zastrašujuće.



Činjenica da uopšte čitate i ovaj tekst predstavlja neku vrstu pobede. Sajtovi velikih novinskih kuća objavljuju više od 77 miliona tekstova, svake nedelje. „Njujork Tajms“ objavi oko 150 priča svakog dana. Tokom prošle godine, u Sjedinjenim Državama prodato je 687.2 miliona knjiga – i to samo štampanih izdanja, ne računajući elektronske knjige.

Reči su svuda. Nisu sve baš birane reči, priznajem, ali danas smo preplavljeni rečima kao nikada pre u istoriji čovečanstva. Reči su u našim knjigama, na našim e-čitačima, u novinama i časopisima, na laptopovima i telefonskim ekranima. Ako vam je važna količina, onda nikada nije bilo bolje vreme da budete čitalac. Ali po svim drugim merilima, nikada nije bilo ovoliko zbunjujuće i zastrašujuće vreme za čitanje. Imamo sve manje vremena, a sve više mogućnosti; koncentracija nam slabi, a sve više stvari nas ometa. U prilog tome, možda je krajnje vreme da se bacimo na čitanje, i to sa velikim starinskim Č. To ne znači samo skrolovati, letimično pregledati statuse i objave, leteti sa stranice na stranicu prateći linkove, dok potpuno ne izgubite pojam o tome kako ste se tu uopšte našli. Ne da grickate, već da se gostite; natrpati puna usta; zadržavati se na rečenici da biste što bolje shvatili smisao onoga što piše između redova. I kada radite do kasno u noć, a vaš raspored zavisi i od drugih ljudi, čitanje – dobrovoljno upuštanje u tu  jednostranu aktivnost, posvećivanje umetnosti umesto aplikaciji – predstavlja određeni vid otpora.
 
Dakle, kako nam to polazi za rukom? Kako nam sve te reči izlaze pred oči (neizbežno), ulaze u uši (sve jače) i (nadajmo se) u mozgove? Kako se način na koji čitamo menja? Najkraći odgovor isti je kao i uvek: ljudi se prilagođavaju. Duži odgovor glasi da postoji onoliko odgovora koliko postoji reči – zbog čega bi nam bilo potrebno mnogo vremena da ih sve prečešljamo. U svakom slučaju, vreme je da i sami razmislimo o sopstvenim odgovorima. I možda, ako je sreće, sledeći put kada se budemo našli u gradskom prevozu nečemo skrolovati po telefonu, već ćemo se udubiti u neku dobru knjigu.
 
Izvor: wired.com
Prevod: Maja Horvat


Podelite na društvenim mrežama:

prava poslastica za sve knjigoljupce od 20 januara do 2 februara 2025 knjige upola cene  laguna knjige Prava poslastica za sve knjigoljupce! Od 20. januara do 2. februara 2025. knjige upola cene!
20.01.2025.
Iako su praznični dani iza nas, pravo vreme za darivanje knjiga nikada ne prestaje. Zato smo pripremili poseban izbor Laguninih naslova koji će, od 20. januara do 2. februara 2025, biti dostupni uz fa...
više
neispričana priča o nikoli jokiću promocija knjige zašto tako ozbiljno majka singera 21 januara laguna knjige Neispričana priča o Nikoli Jokiću: Promocija knjige „Zašto tako ozbiljno?“ Majka Singera 21. januara
20.01.2025.
Promocija biografije šampiona NBA Nikole Jokića pod naslovom „Zašto tako ozbiljno?“ Majka Singera biće održana u utorak 21. januara u 18 sati u kafeteriji Bukmarker knjižare Delfi SKC.   Po...
više
7 želja knjigoljubaca za 2025 godinu laguna knjige 7 želja knjigoljubaca za 2025. godinu
20.01.2025.
Predstojeća 2025. godina biće uzbudljiva za nas knjigoljupce! Ekipa sa portala Bookstr ima svoja predviđanja u vezi sa onim šta će nova godina sa sobom doneti, pa smo odlučili da to podelimo sa vama. ...
više
prikaz zbirke pod srpom i čekićem zagovornik stila svojih slavnih prethodnika laguna knjige Prikaz zbirke „Pod srpom i čekićem“: Zagovornik stila svojih slavnih prethodnika
20.01.2025.
Priče prvog ruskog nobelovca objedinjene u izboru i u briljantnom prevodu Dejana Mihailovića koji je još jednom dokazao da je uspeo književni prevod kreacija za sebe, pretežno su nastale u periodu kad...
više

Naš sajt koristi kolačiće koji služe da poboljšaju vaše korisničko iskustvo, analiziraju posete sajtu na sajtu i prikazuju adekvatne reklame odabranoj publici. Posetom ovog sajta, vi se slažete sa korišćenjem kolačiča u skladu sa našom Politikom korišćenja kolačiča.