Laguna - Bukmarker - Kakodalogija - Knjige o kojima se priča
VestiIntervjuiPromocijeAkcijeKnjiževni klubPrikazi#knjigoljupci#TriRajkeVideoKolumneNagradeKalendar

Kakodalogija

Guglao sam Kakodalogija, bez rezultata. Korice knjige Ivana Stankovića su, bar zasad, jedino mesto na kome stoji reč i pojam, koji ne znači ništa, zvuči šašavo i deluje! TV serija Ljudi s Menhetna je holivudska fikcija, sve što je napisano u Kakodalogiji se zaista dogodilo...

Ivan Stanković je s pokojnim Draganom Sakanom, pionir marketinga na ovim prostorima. Zajedno su se 1990. godine, u vreme Ante Markovića, i poslednje šanse za Jugoslaviju, izborili za licencu da postanu filijala prestižne agencije Sači end Sači. Dok se SFRJ ratom rušila, na njenim razvalinama, mukotrpno su gradili kreativni posao, koji je po mnogo čemu prethodnica globalizacije, a u nekim elementima, ogledalo tranzicije.

U tri stotine pitko napisanih strana „Kakodalogije" (Laguna, 2014), Stanković iskreno pripoveda brojne, upečatljive epizode svoje dosadašnje karijere, privatnog života, uspostavljajući odnos na Ti, sa čitaocem, kome nudi niz malih saveta, naravoučenija, izvučenih kao pouku iz nesumljivo velikih poslovnih i ličnih situcija u kojima je bio aktivan činilac ili pasivan posmatrač. Bez obzira na to da li se u njima proslavio ili opametio.

Ova knjiga, osim što je iskrena ispovest u prvom licu, dug prema sebi, ljudima i događajima koji su oblikovali jedan život i karijeru, istovremeno je i značajan doprinos sagledavanja istorije medija masovne komunikacije u Srbiji i zemljama okruženja, na prelazu dvadesetog u dvadeset prvi vek. Kako su izgledala istraživanja gledanosti bez piplmetara, kako se radio media plan, vršio monitoring, kupovali programi, dobijali i održavali klijenti, uopšte čime je sve bio posut put uvođenja modernog svetskog iskustva u planiranju i korišćenju medija, od RTS-a, HTV-a, BHTV, pa sve do neke piratske lokalne stanice, bogu iz leda. Jako su zanimljivi, čak poučni, upravo ti delovi koji obraduju prvi susret s pojmovima kao što su rejting, šer, rič, kojima se danas pred sportski blok, hvale naše televizijske kuće. Zaključak koji se nameće, barem meni nakon čitanja, jeste da naše tržište sada, s te strane deluje uređeno, ali navike prosečnog gledaoca se dubinski nisu promenile nabolje.

Stanković je napisao nekorolog Draganu Sakanu, i održao posmrtni govor Aleksandru Tijaniću, prilikom polaganja njegove urne. Obojica velikana zaslužuju knjigu o sebi i svom vremenu, pisanu tuđom rukom. Znam da Ivan ima materijala u koferu sećanja, štaviše, nakon ovog rukopisa, ne vidim podesniju osobu za taj posao, pa mu upućujem javni poziv da makar razmisli na tu temu.

A vi pročitajte „Kakodalogiju"...

Autor: Ivan Karl
Izvor: Blic


Podelite na društvenim mrežama:

Povezani naslovi
prikaz knjige budućnost geografije zaboravite geopolitiku, pređimo na astropolitiku  laguna knjige Prikaz knjige „Budućnost geografije“: Zaboravite geopolitiku, pređimo na astropolitiku!
19.09.2024.
Zahvaćeni surovim vrtlogom silnih svetskih političkih, društvenih i ekonomskih previranja koja su posebno dobila na jačini proteklih desetak godina, svi se mi verovatno svakodnevno zapitamo kako li će...
više
prikaz mladih kritičara čuvari krune cara dušana  laguna knjige Prikaz mladih kritičara: „Čuvari krune cara Dušana“
19.09.2024.
Na samom početku knjige car Dušan na samrti daje svešteniku Teodosiju svoju krunu i blago da ih sakrije. Ali to nije bilo kakva kruna. Pisac nas iznenađuje time što nas vodi još unapred, pa smo sa des...
više
marina vujčić želja za pisanjem rasla je s bijesom zbog novih femicida laguna knjige Marina Vujčić: Želja za pisanjem rasla je s bijesom zbog novih femicida
19.09.2024.
Marina Vujčić, nagrađivana spisateljica, dramatičarka i urednica, autorica prije nekoliko mjeseci izdanog romana „Sigurna kuća“, bila je među hrvatskim sudionicima 12. Festivala svjetske književnosti ...
više
intervju bojan leković nemojte raditi ono što vas čini nesrećnim laguna knjige Intervju Bojan Leković: Nemojte raditi ono što vas čini nesrećnim
19.09.2024.
Gotovo nestvarno zvuči podatak da je pisac i osnivač CEO najznačajnije srpske oglasne kompanije KupujemProdajem, koja je od 2008. godine do danas izrasla u najsnažniju internet platformu u Srbiji...
više

Naš sajt koristi kolačiće koji služe da poboljšaju vaše korisničko iskustvo, analiziraju posete sajtu na sajtu i prikazuju adekvatne reklame odabranoj publici. Posetom ovog sajta, vi se slažete sa korišćenjem kolačiča u skladu sa našom Politikom korišćenja kolačiča.