Laguna - Bukmarker - Književnost je najbolji vid eskapizma - Knjige o kojima se priča
VestiIntervjuiPromocijeAkcijeKnjiževni klubPrikazi#knjigoljupci#TriRajkeVideoKolumneNagradeKalendar

Književnost je najbolji vid eskapizma

Istraživanje „Udruženja izdavača“ pokazalo je da je čitanje popularnije od odlaska u bioskop ili društvenih medija, i da je jedino gledanje televizije popularnije od čitanja.

Foto: Freepik

Više ljudi planira da pobegne u svet knjiga nego da ode u bioskop ovog leta, pokazalo je novo istraživanje „Udruženja izdavača“.

Istraživanje koje je sprovelo ovo udruženje pokazalo je da trećina ljudi (33%) smatra da im knjige nude najbolji vid eskapizma kada imaju loš dan; jedino je gledanje televizije popularnije od čitanja (54%).

Strimovanje, društveni mediji, slušanje radija i odlazak u pab ili bioskop su manje popularni metodi eskapizma od čitanja, pokazalo je istraživanje koje je obuhvatilo više od 2.200 odraslih širom Ujedinjenog Kraljevstva.

Ispitanicima je takođe postavljeno pitanje šta rade sa knjigama koje su pročitali, a rezultati sugerišu da ih „u velikoj većini“ čuvaju, ponovo čitaju ili recikliraju. Anketa, u kojoj su ispitanici mogli da izaberu više od jednog odgovora, pokazala je da 41 odsto ljudi čuva knjige za sebe, dok ih 34 odsto prosleđuje prijateljima i članovima porodice.

Trećina je rekla da svoje polovne knjige daju u dobrotvorne svrhe, dok ih 12% prodaje putem interneta. Samo 7% ljudi je reklo da bacaju knjige.

Dan Konvej, izvršni direktor „Udruženja izdavača“, rekao je da istraživanje „ne samo da pokazuje važnost knjiga za mentalno zdravlje i dobrobit ljudi nego ujedno govori o njihovoj dugovečnosti i vrednosti“.

„Knjige su odličan način da pobegnemo od svakodnevnih rutina, a ako to možemo da podelimo sa prijateljima, porodicom ili šire, mogli bismo u velikoj meri da utičemo na živote ljudi a da toga nismo ni svesni“, nastavio je, dodajući da „izdavačka industrija u Ujedinjenom Kraljevstvu cveta“.

Prošla godina je bila rekordna za izdavačku industriju: ukupan prihod u 2022. godini iznosio je 6,9 milijardi funti (oko 950 milijardi dinara), uz rast prodaje od 4% u odnosu na 2021. godinu; 669 miliona fizičkih primeraka knjiga prodato je u Ujedinjenom Kraljevstvu 2022. godine, što je najviši ukupni broj ikada zabeležen.

U izdavačkoj industriji je takođe zabeleženo povećanje izvoza od 8%, čime je ukupna prodaja dostigla 4,1 milijardu funti (oko 560 milijardi dinara), a serijal grafičkih romana „Leptirići“ Alis Ouzman je doživeo najveći izvoz u 2022. godini.

Anketa se poklapa sa podacima vezanim za izdavaštvo koje je objavilo „Udruženje“, iz kojih mogu da se iščitaju podaci o trendovima u izdavaštvu za poslednjih šest godina.

Autor: Sara Šafi
Izvor: theguardian.com
Prevod: Kristijan Vekonj


Podelite na društvenim mrežama:

prikaz knjige budućnost geografije zaboravite geopolitiku, pređimo na astropolitiku  laguna knjige Prikaz knjige „Budućnost geografije“: Zaboravite geopolitiku, pređimo na astropolitiku!
19.09.2024.
Zahvaćeni surovim vrtlogom silnih svetskih političkih, društvenih i ekonomskih previranja koja su posebno dobila na jačini proteklih desetak godina, svi se mi verovatno svakodnevno zapitamo kako li će...
više
prikaz mladih kritičara čuvari krune cara dušana  laguna knjige Prikaz mladih kritičara: „Čuvari krune cara Dušana“
19.09.2024.
Na samom početku knjige car Dušan na samrti daje svešteniku Teodosiju svoju krunu i blago da ih sakrije. Ali to nije bilo kakva kruna. Pisac nas iznenađuje time što nas vodi još unapred, pa smo sa des...
više
marina vujčić želja za pisanjem rasla je s bijesom zbog novih femicida laguna knjige Marina Vujčić: Želja za pisanjem rasla je s bijesom zbog novih femicida
19.09.2024.
Marina Vujčić, nagrađivana spisateljica, dramatičarka i urednica, autorica prije nekoliko mjeseci izdanog romana „Sigurna kuća“, bila je među hrvatskim sudionicima 12. Festivala svjetske književnosti ...
više
intervju bojan leković nemojte raditi ono što vas čini nesrećnim laguna knjige Intervju Bojan Leković: Nemojte raditi ono što vas čini nesrećnim
19.09.2024.
Gotovo nestvarno zvuči podatak da je pisac i osnivač CEO najznačajnije srpske oglasne kompanije KupujemProdajem, koja je od 2008. godine do danas izrasla u najsnažniju internet platformu u Srbiji...
više

Naš sajt koristi kolačiće koji služe da poboljšaju vaše korisničko iskustvo, analiziraju posete sajtu na sajtu i prikazuju adekvatne reklame odabranoj publici. Posetom ovog sajta, vi se slažete sa korišćenjem kolačiča u skladu sa našom Politikom korišćenja kolačiča.