Laguna - Bukmarker - Nauka je dokazala da ćete zbog tuge postati bolji čitaoci - Knjige o kojima se priča
VestiIntervjuiPromocijeAkcijeKnjiževni klubPrikazi#knjigoljupci#TriRajkeVideoKolumneNagradeKalendar

Nauka je dokazala da ćete zbog tuge postati bolji čitaoci

Ako ste knjiški moljac, sigurno znate šta je tuga ‒ ona vrsta nevidljivog tereta koji nas potpuno prekrije i koji nosimo kroz život – neki svakog dana, a neki s vremena na vreme.



Tuga je osećanje sa kojim svaka osoba može da se poistoveti. Ipak, intenzitet i trajanje mogu dramatično da se razlikuju. Tuga nije emocija koju prepoznajemo kao nešto što može imati pozitivne efekte, ali prema poslednjim naučnim istraživanjima, tuga može imati pozitivne efekte kad je reč o čitanju.

Prema jednoj naučnoj studiji, koju iznosi časopis „The Hechinger Report“, pronađena je veza između tuge i analize, odnosno čitaoci koji osećaju tugu bolji su u kritičkom razmišljanju i analiziranju ideje koje nisu eksplicitno date na papiru.

Čini se kao dobra stvar, zar ne? Kako prenosi „The Hechinger Report“, grupa istraživača je izvela eksperiment u kom su nasumice izabrali 160 odraslih osoba kojima su puštali jedan od dva video klipa. Polovina učesnika je gledala emocionalnu scenu iz sportske drame „The Champ“ (1979), a druga polovina je gledala scene iz komične serije „Whose Line Is It Anyway?“

Nakon što su pogledali klipove, svi učesnici su pročitali tekst o preživljavanju belih medveda na Arktiku, a zatim su odgovarali na pitanja o tekstu. Učesnici koji su bili „tužni“ posle gledanja scena iz filma „The Champ“ su navodno mnogo bolje odgovorili na pitanja. Na primer, mnogo su bolje zaključivali o stvarima koje nisu bile eksplicitno napisane u tekstu, u poređenju sa učesnicima koji su gledali komediju.



Da bi potvrdili ispravnost rezultata, grupa istraživača je izvela još jedan eksperiment na još većoj grupi ispitanika. Ponovo su rezultati pokazali da su tužni učesnici imali bolji učinak kad je reč o analizi i zaključivanju.

„Zaključili smo da učenje sa razumevanjem bolje ide uz tugu“, kaže Kejtlin Mils, jedna od autora studije objavljene u oktobru 2017.

„Zaključak ne treba da bude: 'Hajde da izazovemo tugu!'“, upozorava Mils. „Osnovna impikacija ovog istraživanja je to da ono što učenici doživljavaju utiče na njihovo učenje.“

Ova sprega između emocija i ponašanja (u ovom slučaju učenja), pruža neku vrstu utehe onima kojima je tuga veoma poznata.

Izvor: bookstr.com


Podelite na društvenim mrežama:

prikaz romana zmajeva žena ane atanasković  laguna knjige Prikaz romana „Zmajeva žena“ Ane Atanasković:
20.09.2024.
Često se setim da je moja nastavnica srpskog jezika, koja mi je i dan-danas uzor, rekla da profesori književnosti ne moraju da znaju sadržaj svih književnih dela koja su pročitali nego treba da budu o...
više
verica vinsent kol pravdoljubiva spisateljica krimi romana laguna knjige Verica Vinsent Kol: Pravdoljubiva spisateljica krimi romana
20.09.2024.
Intervju sa našom spisateljicom Vericom Vinsent Kol vodila je Ana Atanasković. Kada i kako Vam je došla ideja da počnete da pišete kriminalističke romane? Pretpostavljam da sam jedan od retk...
više
laguna na sajmu knjige u banjaluci od 17 do 23 septembra laguna knjige Laguna na Sajmu knjige u Banjaluci od 17. do 23. septembra
20.09.2024.
U organizaciji Glasa Srpske i ove godine, od 17. do 23. septembra, održaće se 29. Međunarodni sajam knjige u Sportskom centru „Borik“ u Banjaluci. Čitaoci će biti u prilici da se upoznaju sa najnovijo...
više
zaronite u čarobnu avanturu začarana sprava uroša petrovića i ane grigorjev u prodaji laguna knjige Zaronite u čarobnu avanturu! „Začarana sprava“ Uroša Petrovića i Ane Grigorjev u prodaji
20.09.2024.
Prelepo ilustrovanu bajku o važnosti hrabrosti i prijateljstva – „Začarana sprava“, stvorili su zajedničkim snagama pisac Uroš Petrović i ilustratorka Ana Grigorjev.   I dok nas Uroš već dugo r...
više

Naš sajt koristi kolačiće koji služe da poboljšaju vaše korisničko iskustvo, analiziraju posete sajtu na sajtu i prikazuju adekvatne reklame odabranoj publici. Posetom ovog sajta, vi se slažete sa korišćenjem kolačiča u skladu sa našom Politikom korišćenja kolačiča.