Dobro je poznato da mi, kao ljudska vrsta, provodimo previše vremena na društvenim mrežama.
Jedna studija marketinške agencije
Medijakiks pokazuje da korisnici
Fejsbuka,
Instagrama i
Fejsbuk mesendžera dnevno provedu u proseku 50 minuta na ovim mrežama. Pokazalo se i da korisnici provedu 40 minuta svakog dana na
Jutjubu, 25 minuta na
Snepčetu i minut na
Tviteru. Ako bismo sve to sabrali, došli bismo do zaključka da korisnici ovih mreža provedu pet godina i četiri meseca svog života gledajući na društvenim mrežama kako drugi ljudi žive svoje živote.
Zastanite na trenutak i razmislite šta biste ste sve mogli da uradite ako biste isključili telefon.
Za to vreme biste mogli pročitati mnogo, zaista mnogo knjiga.
U članku objavljenom na Kvarcu, Ču je otkrio da čita 200 knjiga godišnje jer kvalitetno upotrebljava svoje vreme i ograničeno koristi društvene mreže.
Autori ove studije su podelili svoje matematičke računice zaključujući da prosečni Amerikanac čita između 200 i 400 reči u minuti i na osnovu toga zaključio da ako čitate ovo verovatno čitate 400 reči u minuti.
S obzirom na to da prosečna knjiga sadrži oko 50.000 reči, autori su pomnožili taj broj sa 200 (broj knjiga koje želite da pročitate godišnje) da bi došli do broja od 10 miliona reči. Onda su podelili ovaj broj sa 400 reči po minuti i ponovo to podelili sa 60 minuta da bi došli do zaključka da vam treba 417 sati da pročitate 200 knjiga.
Onda su se bavili rezultatima studije koja pokazuje da ljudi provedu 608 sati na društvenim mrežama i dodatnih 1642 sati gledajući televiziju svake godine. Ovo znači da kolektivno gledamo TV i provodimo na društvenim mrežama 2250 sati godišnje, što se može iskoristiti tako što ćemo pročitati preko 1000 knjiga godišnje.
„Čitanje velikog broja knjiga i nije toliko teško. Imamo sasvim dovoljno vremena za čitanje“, tvde, sugerišući da treba da pokušate da čitate svakog dana i da nađete mirno mesto gde vas neće ometati kako biste čitali. „Sve što vam je potrebno da biste počeli da čitate je da iskoristite vreme bačeno na praćenje poznatih ljudi na tviteru ili gledanja
Očajnih domaćica za čitanje.“
Autor: Stejsi Liaska
Izvor: travelandleisure.com
Prevod. Ana Jakovljević