Ukoliko ste kao čitalac do sada smatrali da postoje velike teme koje nas se na ovim prostorima ne dotiču, roman
Suzan Abel će vas razuveriti već na prvim stranicama.
U razorenom i poniženom svetu posle Drugog svetskog rata i Nemačka je plaćala svoje grehe. Sumanute ideje o rasnoj čistoti i dominaciji germanske nacije ostavile su traga i u posleratnoj Nemačkoj, okupiranoj od savezničkih snaga, među kojima su dominirali pripadnici vojske SAD. A general Paton je sredinom rata dozvolio da u njihovim redovima budu i Afroamerikanci. Tako su iz veza vojnika stacioniranih širom Nemačke i devojaka izgubljenih u siromaštvu, usamljenosti i strahu rođene bebe koje nisu imale zakonski status i bile nepoželjne u nemačkom okruženju.
Autorka se oslanja na brojne dokumente o ovom razdoblju i činjenice o slanju dece meleza u SAD, gde je trebalo da ih usvajaju afroameričke porodice „u čijem okruženju bi ta deca prirodnije rasla“. U stvarnosti Nemačka i dalje nije želela nikog ko nije bele, germanske rase. Zbog toga je iskrena ljubav između jedne mlade Nemice i crnog američkog vojnika morala biti najoštrije osuđena, brak zakonski sprečen, a njihova devojčica poslata na usvajanje protiv majčine volje. Kako je strašnu istinu o patnjama jedne mlade Grete, svoje majke, otkrio sredovečni novinar iz Kelna i kako će sve uticati na njegov dalji život, ispričano je u ovom dinamičnom romanu koji čitaoca vuče prema raspletu velikom brzinom i dinamikom koja raste sve do poslednje rečenice.
Iako je autorka pripadnik srednje generacije, ovo je njen prvi roman. Očigledno je uložila veliki istraživački napor, ali se i prilagodila zakonima tržišta, ugrađujući u svoju prozu elemente bestselera koji mora imati šablonski završetak, kao i glamuroznost glavnog lika – poznati, privlačni TV voditelj, ljubimac žena, zakleti neženja... Uprkos ovim odlikama, koje su danas nezaobilazne da bi se neki novi naslov u svetskoj hiperprodukciji proze izdvojio i nametnuo čitaocima, tema kojom se roman bavi jeste neobična, srpskom čitaocu sasvim nepoznata, a opet svevremena i opšta.
Zabranjena ljubav, rasne i klasne predrasude, bol za izgubljenim detetom, celoživotna potraga za identiteom usvojenika... Priča bi lako mogla da postane filmski scenario koji se odvija između poratnog Kelna i savremenog Nju Orleansa nakon uragana „Katrina“. Nesreće, razaranja i katastrofe nas oduvek prate, ali šta bismo bili bez ljubavi koja je zabranjena najčešće zbog toga što je – prava.
Autor: Aleksandra Đuričić
Izvor: Nedeljnik