Remek-delo japanskog stripa – mange, fenomen su koji je osvojio svet. U okviru odeljka Starway u knjižarama Delfi uskoro će se u prodaji naći prva manga u izdanju Lagune „
Laku noć, Punpune“.
Mange su se stidljivo pojavile pre nekoliko godina, ali su brzo i lako počele da prkose gotovo svim tendencijama kupovine, popularnosti i izdavaštva i postale deo svakog doma, pa čak i izloga modnih radnji. Stripovi koji se najčešće pogrešno karakterišu kao štivo za najmlađe zapravo imaju najveći spektar žanrova i podela prema uzrastu i interesovanju čitalaca. Dovoljno je da kažemo da je strip-kultura u Japanu dostigla nivo da se i vesti mogu pratiti u formi mange, a kamoli adaptacije i originalna dela.
Laguna i Delfi izlaze u susret svojim čitaocima u svakom pogledu – od najveće ponude mangi na engleskom jeziku i propratnog gift programa na Balkanu, do objavljivanja naslova koji su dugo falili na srpskom.
Čast da Starway prvi povede na putovanje kroz svet devete umetnosti ima jedna od najpoznatijih i najpriznatijih mangi – „Laku noć, Punpune“, remek-delo koje potpisuje
Inio Asano, nadaleko poznat kao jedna od vodećih olovaka japanske strip-produkcije XXI veka. U svom najintimnijem delu do sada Asano kroz 13 tankobona govori o teškim temama otuđenosti, nelagode te danas nikad aktuelnijeg FOMO-a (Fear Of Missing Out iliti strah od propuštenog) kroz prizmu zajedništva, dečje euforije i ljubavi u svakom pogledu.
Vešto kombinujući klasičan japanski slice-of-life sa elementima fantastike, pa čak i horora, Asano stvara svet u koji se ulazi za groš – svet likova sa najgorim manama a najboljim namerama, koji se ničemu ne nadaju a dobijaju još manje, no i dalje vide draž te svakodnevnice i maštaju o boljoj budućnosti. Već u prvom poglavlju prvog tankobona vidimo njegovo majstorsko baratanje emocijama: Punpuna srećemo punog naivnih dečjih simpatija i u istinskoj školskoj atmosferi, a upoznajemo kroz najpoznatiji tabu – porodično nasilje (ne brinite, zakon u Japanu funkcioniše i u stripu).
„Laku noć, Punpune“ je uspeo ono što su retki planetarno popularni serijali doživeli, a to je da prevaziđe svoju nametnutu ciljanu publiku (tinejdžeri i mladići) i postane manga van žanra, manga iz koje mladi upijaju i uče dok se stariji podsećaju i prihvataju.
Autor: Aleksandar Nešić