Tejlor Dženkins Rid, autorka romana „
Dejzi Džouns i Šestorka“ i jednog od najvećih hitova ovog leta „Malibu u plamenu“, čitaocima (i Holivudu) pruža upravo ono što oni žele – eskapizam i kompleksnost.
Kada bi Tejlor Dženkins Rid bila lik u nekom od svojih romana, od kojih su najpoznatiji „
Sedam muževa Evelin Hjugo“, „Dejzi Džouns i
Šestorka“ i „
Malibu u plamenu“, mogla bi da se uklopi u scenu u kojoj, lutajući po univerzitetskoj biblioteci u Bostonu, nailazi na knjigu
Starring Roles Rona Bejza iz 1992. godine u kojoj se govori o razvojnom putu glumaca kao što su Džudi Garland i Dastin Hofman, na čije su karijere uticale uloge koje su zamalo pripale drugima.
Tejlor Dženkins Rid, devetnaestogodišnjakinja koja je poput sunđera upijala sve što ima veze sa popularnom kulturom, provodila raspust čitajući memoare Lusil Bol i markerom ispisivala filmske citate po zidovima svije spavaće sobe (kao što je to, na primer, rečenica koju Džon Kjuzak izgovara u filmu „Reci bilo šta“: „Ne želim da prodajem ništa što je kupljeno ili obrađeno“), upravo je u knjizi
Starring Roles pronašla svoju Bibliju. Knjiga je prikazala ogoljenu stranu slave: uloge, glumce, ličnost koju glumci predstavljaju štampi i sliku koju štampa plasira javnosti.
„Tako je bilo sa svim filmskim zvezdama, još od Meri Pikford i Daglasa Ferbanksa“, rekla je (još malo pa četrdesetogodišnja) Tejlor Dženkins Rid tokom razgovora preko video poziva, obučena u crvenu majicu kratkih rukava sa natpisom „Fikcija, zato što je stvarni život grozan“.
„Sada kada imamo Instagram i Fejsbuk, svi to rade“, dodaje. „Svi iznosimo priče o našim životima koje nisu baš istinite. Ono što mene zanima jeste razlika između istine i mita.“
Istina o Tejlor Dženkins Rid, ne uzimajući u obzir to koliko je stvarni život grozan, jeste da je sa romanima „Malibu u plamenu“ i „Sedam muževa Evelin Hjugo“, koji se trenutno nalaze na svim listama bestselera, i tri romana kojima sledi ekranizacija, postala velika zvezda izdavaštva i veoma traženo ime u Holivudu.
„’Malibu u plamenu’ je bila jedna od najtraženijih knjiga za koju su se svi naši klijenti raspitivali“, rekla je Emili Koner, osnivač kompanije Conner Literary, koja pribavlja materijal za producente i striming medijske kompanije. „Nakon pandemije, svi smo željni bega od stvarnosti, želimo zabavnu priču koja se odigrava na interesantnom mestu u zanimljvo vreme, a Tejlor je pravi majstor da to dočara.“
Preplitanje slave i stvarnog života okvir su u svim knjigama Tejlor Dženkins Rid. U romanu „Malibu u plamenu“, koji je prvobitno objavljen u junu 2021. godine, prikazuju se dve generacije slavne porodice, koje žive na obali Južne Kalifornije. Glavni lik je manekenka po imenu Nina Riva, koja je izgubila majku, otuđena je od svog oca, slavnog pevača, i sama je podigla svoja dva mlađa brata i sestru.
Radnja romana je smeštena u 1983. godinu i odvija se usred velikih talasa, velikih zabava i velikih afera. Međutim, roman postavlja i veoma bitno pitanje – da li žene treba muškarcima da oproste prevaru. Ovo je jedna od tri knjige Tejlor Dženkins Rid koje su se u dve godine našle na listi najprodavanijih. Čak i pre nego što je objavljen, kompanija Hulu je razmatrala televizijsku adaptaciju ovog romana.
„Malibu u plamenu“ je usledio nakon romana „Dejzi Džouns i
Šestorka“ iz 2019. godine, koji govori o nesuglasicama i naklonostima između članova rok benda iz 1970-ih i koji deluje kao pozadinska priča za neku od pesama Džoni Mičel.
Riz Viderspun je odabrala „Dejzi Džouns“ za svoj čitalački klub 2019. godine, a zatim je njena kompanija
Hello Sunshine na osnovu ove knjige snimila TV seriju za Amazon. Glavnu ulogu igra Rajli Kio, unuka Elvisa Prislija, koja je glumila u filmu „Zola“.
„Bukvalno sam progutala knjigu i odmah je prosledila Riz, koja ju je pročitala brzinom svetlosti“, rekla je Loren Nojštater, predsednica ogranka za film i televiziju kompanije
Hello Sunshine, koja je dobila primerak ove knjige pre nego što je zvanično objavljen. „Bilo nam je odmah jasno kada smo pročitali ovaj roman da je savršen i za ekranizaciju i za čitalački klub, što se ne dešava često da se oba poklope.“ (Tokom jednog sastanka sa Tejlor Dženkins Rid, pozvala je Riz Viderspun. Kada se razgovor završio, Tejlor Dženkins Rid je rekla: „Upravo sam doživela vantelesno iskustvo: Riz Viderspun mi je navela sve razloge zbog kojih voli moju knjigu“.)
Pre „Dejzi Džouns“, Tejlor Dženkins Rid napisala je 2017. roman „Sedam muževa Evelin Hjugo“ o filmskoj divi iz 1960-ih koja se probija kroz proračunate brakove, ali krije svoju najveću ljubav – prema ženi. Ovaj roman je prvi put dospeo na listu najprodavanijih zahvaljujući, kako je autorka navela, tiktokerima koji su ga otkrili usred opšte pomame za romanom „Malibu u plamenu“.
Stil pisanja Tejlor Dženkins Rid je „raskalašan, pikantan, glamurozan i kompleksan“, rekla je Ejmi Tolkington, koja radi na scenariju za pilot epizodu serije „Malibu u plamenu“, a koja je bila izvršni koproducent serije „
Na sve strane mali požari“ (Hulu), zasnovane na bestseleru
Selest Ing.
Kompanije za striming željne su novih sadržaja, dodala je Ejmi Talkington, i stalno su potrazi za nečim što je „komercijalno, ima materijala, govori o bitnim temama, ima dobre likove i kompleksnu priču.“
Tejlor je zajedno sa svojim mužem Aleksom Dženkinsom Ridom, napisala scenario po svom romanu iz 2016. godine koji se zove
One True Loves, o ženi za čijeg se muža pretpostavljalo da je stradao u helikopterskoj nesreći, ali je pronađen nekoliko godina kasnije, nakon što se ona verila za drugog čoveka. U filmu će glumiti Filipa Su, koja je igrala Elizu Hamilton u originalnoj brodvejskoj produkciji mjuzikla „Hamilton“.
Tejlor Dženkins Rid je odrasla u Oušn Sitiju (Merilend) i Ektonu (Masačusets). Imala je tipičan ukus prosečnog milenijalca (volela je serije „Zvono kao spas“ i „Prijatelji“), ali je u potpunosti bila oduševljena Lusil Bol („Ona je jedna od prvih žena koja je na ekranu bila luckasta, smešna, nesvesna sebe i veoma bezbrižna“, rekla je Tejlor Dženkins Rid). Provodila je sate gledajući seriju „Volim Lusi“, razmišljajući o tome po čemu se razlikuju, a po čemu su slični Lusi i Riki Rikardo, i Lusil Bol i Dezi Arnaz.
Studirala je film i televiziju na koledžu Emerson, i koristila prednost specijalnog programa u Los Anđelesu koji je fakultet ponudio starijim studentima. Dok se još uvek bavila razmišljanjem o uzajamnom odnosu glumice i njene uloge, odobreno joj je da stažira na odeljenju za kasting za seriju „Mesto zločina: Njujork“.
Nakon što je diplomirala, Tejlor Dženkins Rid je asistirala direktorima kastinga Sari Fin i Rendi Hiler, i tada je uspešno odradila svoj prvi kasting za film „Čuvar“ iz 2006. godine sa Kevinom Kostnerom i Eštonom Kučerom u glavnim ulogama. U slobodno vreme počela je da piše.
„Nisam mogla ni da pretpostavim da će Tejlor biti ovako uspešna spisateljica, ali sa druge strane nisam ni iznenađena“, izjavila je Rendi Hiler, koja je sada zadužena za kasting igranih filmova u okviru kompanije Volt Dizni. Hilerova je dodala da je Tejlor, dok je radila kao njen pomoćnik „uvek bila veoma fokusirana na ono što se dešava iznutra. Ona sada stvara likove koji su višeslojni; oni su ’puni mana’, ali to ih zapravo čini ljudima poput nas samih.“
Tejlor Dženkins Rid je 2011. godine dala otkaz da bi mogla da se fokusira na pisanje. Unajmila je književnog agenta i napisala roman
Forever, Interrupted, o muškarcu i ženi koji su se, poput nje i njenog muža, upoznali i venčali u roku od nekoliko meseci. Muž gine u saobraćajnoj nesreći, a žena i njena svekrva, koju nikada ranije nije upoznala, primorane su da zajedno tuguju.
Njenom agentu se uopšte nije svidela knjiga, kao ni menadžeru sa kojim se Tejlor Dženkins Rid konsultovala. „Sećam se da sam dušu isplakala dok sam ležala na krevetu“, rekla je. Pomislila je na jedan segment iz memoara Lusil Bol o tome kako je učiteljica glume rekla Lusilinoj majci da nije talentovana i da gluma nije za nju.
„To nije zaustavilo Lusil Bol“, rekla je Tejlor. „Pronašla je drugi način.“
Prestala je da sarađuje sa agentom, preradila knjigu i poslala na adrese 30 agenata. Dvadeset devet ih je odbilo, ali jedan je uvideo da knjiga ima potencijal, sklopio je ugovor sa njom i prodao knjigu. Napisala je još tri koje su objavljene u naredne tri godine:
After I Do (2014),
Maybe in Another Life (2015) i
One True Loves (2016). Postigle su skroman komercijalni uspeh.
U jednom broju časopisa
Vanity Fair iz 2013. godine pročitala je odlomak iz knjige
Ava Gardner: The Secret Conversations, o piscu iz senke koga je Gardnerova unajmila da joj pomogne dok je pisala o svojim brakovima sa Frenkom Sinatrom, Mikijem Runijem i Artijem Šoom. To je bila inicijalna kapisla za nastanak romana „Sedam muževa Evelin Hjugo“. Knjiga se dobro prodavala i učvrstila je Tejlor Dženkins Rid kao romanopisca, ali je autorka i dalje osećala da bi mogla da postigne još više.
„Želela sam da postanem još poznatija i odlučila sam da nastupim agresivnije kako bih to ostvarila“, rekla je Tejlor.
Odlučila je da sklopi ugovor sa novim agentom, Terezom Park, koja zastupa autore kao što su
Nikolas Sparks. Iznela joj je dve ideje: jednu o muškarcu i ženi koji počinju da se dopisuju nakon što saznaju da su ih njihovi supružnici prevarili. Druga ideja je bila za roman napisan kao legendu „o članovima rok benda koji su bili zaljubljeni, ali to nisu hteli da priznaju, pa su pisali pesme jedno o drugom“.
Terezi Park se dopala rokenrol ideja, počela je da istražuje muzičku scenu 1970-ih, ali je tek onda shvatila u šta se upustila.
„Kako napisati lažnu usmenu istoriju?“ pitala se. „Usmene istorije su zasnovane na onome što svi znaju. Moram nekako na samom početku da upoznam čitaoce sa svime opšte poznatim, a zatim da to razbijem u paramparčad i potkopam. Moram na neki način da stvorim mit a istovremeno i ga urušim. Pitala sam se šta mi je ovo trebalo.“
Godinu dana kasnije, neposredno pre prvog rođendana svoje ćerke, poslala je Terezi Park mejlom prvu ruku romana „Dejzi Džouns“, koja je odgovorila: „Ovo je remek-delo.“ Objavljena 2019. godine, knjiga je bila pravi hit među čitaocima i debitovala je na 3. mestu liste bestselera.
Tejlor Dženkins Rid trenutno radi na svojoj novoj knjizi, koju vidi kao vrhunac „kvarteta“ knjiga o ženama i slavi. „Radi se o tipu žene o kojoj želim da ispričam priču, ženi koja ima gole ambicije“, rekla je. „To me je nateralo da postavim mnoga pitanja o sebi, na primer, u kom trenutku je u redu da legnem i opustim se na kratko? Kada je stvarno dosta?“
Autor: Ketrin Rosman
Izvor: nytimes.com
Prevod: Kristijan Vekonj