Četvrtak je tradicionalno Školski dan na beogradskom Sajmu knjiga, pa je izdavačka kuća Laguna program na svom štandu prilagodila đacima, profesorima i školskim bibliotekama.
Svečano otvarajući Školski dan Srđan Verbić, ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja je rekao:
„Kao ministar prosvete, posebno sam ponosan zato što su đaci tradicionalno najverniji posetioci ove manifestacije. Masovnost Sajma knjiga već decenijama je zapravo glavni razlog zašto je ovo jedan od najznačajnijih kulturnih događaja ne samo u Srbiji već i u regionu. Bez obzira na brojne izazove, oscilacije u izdavačkoj ponudi kao i društvene prilike, publika iz godine u godinu ipak ne odustaje. To pokazuje da je za zaista veliki broj građana Srbije, ali i gostiju iz regiona, čitanje trajna vrednost.“
Pre šest decenija Sajam knjiga bio je u povoju, a u Srbiji je živelo 2,2 miliona nepismenih. Sudeći po broju posetilaca Školskog dana, pozivu su se ove godine odazvale mnoge škole.
Na Laguninom štandu gostovali su Zorica Kuburović, Marko Šelić Marčelo, Ljubivoje Ršumović, Uroš Petrović, Ana Radmilović, Petar Jončić, Marko Vidojković i Jasmina Mihailović. Pitali smo Lagunine poznate pisce šta za njih znači Školski dan na Sajmu knjiga, a evo i šta su nam odgovorili.
Poznate Lagunine pisce pitali smo šta za njih znači Sajam knjiga i evo šta su nam odgovorili:
„Sajam knjiga je pijaca na kojoj možete kupiti sve što vam je potrebno. To je centralni godišnji događaj gde se susrećem sa kolegama sa kojima razmenjujem iskustva. To je mesto života knjige i volela bih da postoji svakoga meseca“, rekla je Zorica Kuburović koja je potpisivala svoju novu knjigu „Božićna bajka“.
Popularni pisac i muzičar Marko Šelić Marčelo rekao je: „Sajam je za mene, još od školskih dana, jedan od najlepših perioda u godini. To se nikad ne menja, jer živim svojevrsni perpetuum mobile: gotovo sve što zaradim od pisanja potrošim na kupovinu knjiga i stripova.“
Potpisujući svoja dela, Ljubivoje Ršumović je istakao: „Sajam je za nas pisce pijaca na kojoj možemo dobro da se prodamo i na kojoj možemo da kupimo dobre duhovne hrane za naša buduća dela“.
„Sajam je prilika da se sruši mit o građanima Srbie koji ne čiaju,što je meni jasno i tokom cele godine, ali mi tek za vreme sajma i drugi poveruju. Broj posetilaca ove kulturne manifestacije hrabri“, rekao je Uroš Petrović.
„Sajam me podseća na moje detinjstvo, mada dok je bilo mesta gde su pisci sedeli i pušili, bio je mnogo lepši. Sada više podseća na šoping mol. Za mene, sajam knjiga predstavlja priliku da kupim knjigu, ali i da se družim sa čitaocima“, rekla je Ana Radmilović.
Petar Jončić je rekao da je sajam nešto najlepše što knjiga može da doživi jer samo na sajmu ima tu sreću da bude ispred politike, sporta i dr.
„Sajam predstavlja jedinstvenu priliku da malo onjušim svoje čitaoce, pošto sam to mimo sajma prestao da radim“, rekao je Marko Vidojković.
„Na ovogodišnjem sajmu ima boljeg dizajna i više profesionalizma. Sajam bolje izgleda nego Beograd i to mi daje nadu“, rekla je Jasmina Mihajlović.
Druženje sa piscima i dobrim knjigama ulepšale su kompanije: Bambi, Nesquik, Schweppes, Don Don, Henkel i Bioten.