Laguna - Bukmarker - Veliki plan Džejmsa Patersona za male knjige - Knjige o kojima se priča
VestiIntervjuiPromocijeAkcijeKnjiževni klubPrikazi#knjigoljupci#TriRajkeVideoKolumneNagradeKalendar

Veliki plan Džejmsa Patersona za male knjige

Ljudi čitaju knjige Džejmsa Patersona ‒ i to u zapanjujućem broju. Samo 2015. godine 36 njegovih i knjiga njegovog tima pisaca, našlo se na listi najprodavanijih knjiga „Njujork Tajmsa“. Do danas, izdao je 156 knjiga koje su prodate u više od 325 miliona primeraka širom sveta.

Ali Paterson cilja na još veću publiku. On želi da prodaje knjige ljudima koji su napustili čitanje zbog televizije, video igara, filmova i društvenih mreža.

Pa, kako da prodate knjige onima koji uglavnom ne čitaju?

Plan Džejmsa Patersona je da ih učini kraćim, jeftinijim, sa većim akcentom na radnji romana i što širom pristupačnošću.

U junu 2016. testirao je svoju ideju sa „BookShots“, novom edicijom kratkih i poletnih priča koje koštaju manje od 5 dolara i koje se mogu pročitati u jednom dahu. Paterson je neke od ovih knjiga napisao sam, neke u saradnji sa drugim autorima, a ostatak je lično izabrao među delima svojih kolega. Cilj mu je da izdaje od dve do četiri knjige mesečno kroz „Little, Brown“ – svoju izdavačku kuću. Svi njegovi naslovi će biti kraći od 150 strana, dužine jedne novele.

Paterson kaže da su knjige namenjene čitaocima koji ne žele da ulože svoje vreme u romane od 300-400 stranica. I nada se da će možda uspeti da privuče čak i one koji uopšte ne čitaju. Ako ovo bude uspešno, mogao bi da stvori potpuno novo tržište. Prema anketi koju je prošle jeseni sproveo centar „Pew Research“, 27 procenata odraslih Amerikanaca je izjavilo da nisu pročitali nijednu knjigu prethodne godine.

„Možete gledati na to ovako ‒ one su kao filmovi za čitanje“, izjavio je tokom nedavnog interjvua u Njujorku. „To ljudima pruža nove načine čitanja.“

To bi takođe moglo da otvori nove prostore za prodaju knjige, nešto sa čim se izdavači odavno bore jer su veliki lanci knjižara zatvorili male radnje. Prvi plan za „BookShots“ je da se pojavi u uobičajenim odeljcima za komercijalnu fantastiku – „Barnes&Noble“, „Amazon“, velike prodavnice i nezavisne knjižare ‒ i to dostupne u digitalnoj i audio verziji.

Ali kasnije, Paterson i njegov izdavač žele da kolonizuju maloprodajne lance koji uglavnom ne prodaju knjige, kao što su apoteke, prodavnice prehrambenih proizvoda i slične. Predviđaju da će se „BookShots“ nalaziti pored magazina u prodavnicama ili da će visiti kao kesica gumenih bombona.



„Ovi prostori su veoma neprihvatljivi za tradicionalno izdavaštvo, ali mislimo da će ova vrsta knjiga tu savršeno da se uklopi“, izjavio je Majkl Pič, izvršni direktor „Hachette Book Group“, koja izdaje Patersonove knjige u Sjedinjenim Američkim Državama preko „Little, Brown“. „On je dovoljno priznat pa bi njegovo ime moglo da učini da sve ovo uspe.“

Na neki način, Patersonova nastojanja predstavaljaju povratak romanima i časopisima koji su bili popularni krajem 19. i početkom 20. veka, kada je komercijalna fikcija bili široko dostupna u prodavnicama.

Ova kategorija deluje zrelo za savremeni preporod. Mnogi čitaoci su već razvili ukus za kraće digitalne radove. „BookShots“ je kao analogna verzija programa za digitalno objavljivanje, kao što su „Amazonov“ Kindl, Byliner, The Atavist ili Nook Snaps, eksperiment kompanije „Barnes&Noble“ sa kraćim digitalnim sadržajima. Izdavači i pisci su pokušali da ljude koji slabo čitaju privuku digitalnom fikcijom na različite načine, od razdvajanja kratkih priča i prodaje za 99 centi po komadu, do stvaranja serijala romana u vidu kratkih elektronskih knjiga.

Ali do danas, niko nije pokušao da primeni isti ovaj model komercijalne fikcije u štampanom obliku, bar ne na održiv način. Veoma je teško prodati jednu kratku priču. Iako su neki od najomiljenijih američkih klasika dužine novele – „O miševima i ljudima“ Džona Stajnbeka, „Veliki Getsbi“ F.Skota Ficdžeralda i „Doručak kod Tifanija“ Trumana Kapota – ovaj format je prestao da bude popularan kod izdavača. Oni više novca zarađuju od knjiga sa tvrdim koricama, koje imaju veću profitnu maržu i predispozicije da se bolje izlože.

„Male, tanke knjige se ne ističu u knjižarama“, izjavio je gospodin Pič. „Njih je teško primetiti i slabo dobijaju pažnju u medijima. One su ekonomski problematične.“

Hačet može da se kladi da je Paterson dovoljno poznat da prevaziđe sve ove poteškoće. Kompanija je izdala 21 primerak „BookShots“ u 2016. godini, uključujući trilere, naučnu fantastiku, misterije i romanse. Prve dve bile su „Cross Kill“, sa popularnim likom Aleksom Krosom, i „Zoo 2“, naučno-fantastični triler Patersona i Maksa DiLala. Sve knjige će biti u potpunosti ili delimično napisati Džejms Paterson, osim romansi, koje su označene kao „Džejms Paterson predstavlja“.

Paterson planira i da proširi „BookShots“, kako bi uključio i dokumentarnu literaturu, sa fokusom na kratke, izveštavaljuće knjige o trenutnim važnim događajima. Kao primer, naveo je knjigu vezanu za predsedničke izbore.
 
Izvor: nytimes.com
 


Podelite na društvenim mrežama:

Povezani naslovi
radno vreme delfi knjižara za vreme praznika 11 novembra 2024  laguna knjige Radno vreme Delfi knjižara za vreme praznika 11. novembra 2024.
08.11.2024.
Tokom državnog praznika – Dan primirja u Prvom svetskom ratu – Delfi knjižare rade po neizmenjenom radnom vremenu. Kada je reč o onlajn porudžbinama – kurirska služba u ponedeljak 11. novembra neće...
više
dragan velikić navika guši svaku pobunu laguna knjige Dragan Velikić: Navika guši svaku pobunu
08.11.2024.
„Pisac obično od fikcije stvara stvarnost. U ovom slučaju pisac od stvarnosti stvara fikciju“, rekao je na promociji nove knjige dvostrukog dobitnika Ninove nagrade Dragana Velikića istoričar ume...
više
ana atanasković trudim se da pamtim ono što je plemenito laguna knjige Ana Atanasković: Trudim se da pamtim ono što je plemenito
08.11.2024.
Ana Atanasković, spisateljica iza koje stoje romani koji se čitaju u dahu, ponosna Kruševljanka koja je zaljubljena u Beograd i u istoriju svog naroda, otkriva tajne svog najnovijeg romana „Zmajeva že...
više
uzbudljiv psihološki triler sve što nikad nismo izgovorili sloun harlou u prodaji od 12 novembra laguna knjige Uzbudljiv psihološki triler: „Sve što nikad nismo izgovorili“ Sloun Harlou u prodaji od 12. novembra
08.11.2024.
Triler koji će vas držati u neizvesnosti sve do poslednje stranice, „Sve što nikad nismo izgovorili“ Sloun Harlou, mračna je ljubavna priča s mnoštvom obrta i napetosti. Iako su prošli meseci ...
više

Naš sajt koristi kolačiće koji služe da poboljšaju vaše korisničko iskustvo, analiziraju posete sajtu na sajtu i prikazuju adekvatne reklame odabranoj publici. Posetom ovog sajta, vi se slažete sa korišćenjem kolačiča u skladu sa našom Politikom korišćenja kolačiča.