Kod dece koja imaju svoje knjige, postoji šest puta veća verovatnoća da će čitati bolje nego njihovi vršnjaci, no ipak stotine hiljada učenika ne koristi tu priliku, kako se navodi u izveštaju.
Više od 380.000 dece u Velikoj Britaniji nema svoje knjige, što može uticati na njihovu sposobnost da čitaju, da se zabavljaju, kao i generalno na njihovu ličnost, tvrdi se u analizi koju je sproveo Nacionalni fond za opismenjavanje (
National Literacy Trust).
Istraživanje sprovedeno na više od 56.000 dece pokazuje da 22 odsto dece koja poseduju knjige čita iznad očekivanog nivoa, u poređenju sa samo 3,6 odsto učenika koji nemaju knjige.
Prema anketi sprovedenoj među učenicima od 9 do 18 godina, više od polovine (56,2%) mladih koji poseduju knjige uživaju u čitanju u poređenju sa manje od petine (18,4%) onih koji ne poseduju.
Sveukupno, 6,3 odsto anketirane dece izjavilo je da nema nijednu knjigu.
„Svuda veličina kućne biblioteke ima veliki uticaj na pismenost“, potvrđuju istraživači
jedne druge studije.
Dete koje nije podstaknuto jeste dete koje ne raste i doživljava život u potpunosti. Čitanje stimuliše dete intelektualno, mentalno, pa čak i emocionalno.
Autor: Elenor Bezbi
Izvor: independent.co.uk
Prevod: Lidija Janjić