20 godina od prvog izdanja.
Jedan od deset najboljih Ninovom nagradom ovenčanih romana.
Nagrade „Meša Selimović“, Ninova, Borbina i „Radija B92“ za roman godine.
Rus srpskog porekla Pavel Volkov, mornarički oficir, u doba Napoleonovih ratova kreće u tajnu misiju: da uhodi kolonizaciju Balkana i ispita mogućnost pomorskog osvajanja južnog Jadrana. Na tom putu srešće ženu u koju će se zaljubiti, upoznaće znamenite Srbe onoga vremena koji se okupljaju u Trstu i podržavaju srpski ustanak protiv Turaka, pa će se njegova misija pretvoriti u nešto sasvim drugo i završiti sasvim neočekivano. Vek i po kasnije, istoričar Pavle Vuković naći će se usred nemira mađarske revolucije i sovjetske intervencije u Budimpešti, a njegova sudbina neobično će nalikovati sudbini Pavela Volkova, kao donekle i sudbini nesrećnog srpskog despota Đorđa Brankovića...
„U Sudbini i komentarima lažna istorija slovenskog pohoda na jug izmešala se sa senkama junaka Crnjanskog, pa je oživela prava istorija srpskog pohoda na slobodu... Znanje pravog Dositeja i lažnog grofa Brankovića, jedno kraj drugog, pa izdaje Katarine i Čarnojevića, daleke jedno od drugog, u Sudbini i komentarima posvedočile su čovekovu nemogućnost da se sa svojom srećom zauvek sretne, da svoje biće prepozna i u zagrljaju voljene žene dočeka ono što se sudbini smrtnika uvek jednako nudi, i nikada ne daje.“ - Aleksandar Jerkov
Petkovićev roman govori o univerzalnom problemu čovekove emancipacije ili prava da „svojoj sudbini“, odnosno fatumu – ovde prevashodno istorijskom – „kaže ne“. Duhovito i lucidno prikazujući stalno obnovljivi usud Istorije, Petkovićev roman je na izvestan način „neistoričan“: zamisao o cikličnom ponavljanju sudbine individua (ruski mornarički oficir srpskog porekla Pavel Volkov, istoričar Pavle Vuković, pa i sam grof Đorđe Branković) i zajednica u svojoj osnovi je „protivistorijska“, jednako kao i predstava o izbavljenju i bekstvu iz Istorije. - Tihomir Brajović
Одлично што је ЛАГУНА објавила овај роман, јер иако један од најнаграђиванијих, ипак није познат широј читалачкој публици.
ТЕК ПОНЕШТО ПОСТАЈЕ ИСТОРИЈА. А СВЕ, МУЊЕВИТО, ПОСТАЈЕ ПРОШЛОСТ: СЕНКА СЕНКЕ, ПА ПОТОМ НИШТА.
Нажалост, сведоци смо када ће у историју књижевности ући неки трећеразредни романи док ће овакви бити заборављени, постаће сенка и на крају ништа - ако се не буду чешће прештампавали. Тешко је успети да роман истовремено буде квалитетан а тако читљив. Ова књига се тако једноставно чита и тако лако упија да би је могао прочитати свако, па и они што зазиру од "тешких" романа. Можда је управо то и најбоље у вези са овим романом, што не спада у оне лаке а привлачи читаоца као да је од таквих. Петковић је успео да се по квалитету приближи једном Пекићу и Кишу, а да буде читљив као Пауло Коељо или Агата Кристи.
Истражујући неке заборављене и асимиловане гране српског национа, Петковић је наставио тамо где је Црњански стао у ДРУГОЈ КЊИЗИ СЕОБА.
Kako Gojko Božović zapaža, „Petkovićeva proza otkriva čitav niz paralelnih, senovitih, apokrifnih istorija u kojima prepoznajemo neka značenja važnija od onih koja nam daje velika priča Istorije“. Pis...
Pozabavimo se najpre onim što Pavel Volkov želi da njegovo novo okruženje, u kojem ima zadatak da se odomaći, o njemu misli. Gospodin savršenih manira, perspektivan trgovački agent Republike Sedam Ost...
Remek-delo srpske književnosti „Sudbina i komentari“ Radoslava Petkovića ovih dana je doživelo reizdanje, ali sa poslasticom u vidu dodatka koji se zove „Fatalna gospođa Riznić i druge sudbine“. Za sv...
„Istorija se poigrava sama sa sobom. Ja volim nekada da čitam neke stare istoričare, kao što je francuski istoričar Mišle, jer tu ne samo što imate njegovu priču o vremenu koje obrađuje, nego vidite i...
Naš sajt koristi kolačiće koji služe da poboljšaju vaše korisničko iskustvo, analiziraju posete sajtu na sajtu i prikazuju adekvatne reklame odabranoj publici. Posetom ovog sajta, vi se slažete sa korišćenjem kolačiča u skladu sa našom Politikom korišćenja kolačiča.