„Bioskop Uranija – taj luckasti mikrokosmos, galerija portreta svih gledalaca prisutnih na jednoj sudbonosnoj projekciji koju će prekinuti zapanjujuća vest, smrt maršala Tita, i još nekoliko ličnosti koje su igrale važnu ulogu u istoriji ovog mesta – predstavlja, naravno, metaforu srpskog društva, a posebno odnosa koji to društvo ima prema projektima i snovima – na to nas podseća oronuli plafon-nebo što počinje da se ljušti…“
– Gojko Lukić, prevodilac romana na francuski
„Kino-novela Gorana Petrovića Ispod tavanice koja se ljuspa, prepuna začudnih bioskopskih gledalaca, razmiče zavesu iza koje se odvija istorija Jugoslavije. Luckasto i okrepljujuće.“
– Le Matricule des Anges
„Goran Petrović je rapsod koji maestralno spaja najsuprotstavljenije registre i efekte, burlesku i tragiku, strogost i ležernost, autentičnost i parodiju, pitoreskno i neizrecivo, pripovedač koji i sam učestvuje u ovom izmaštanom filmu umnožavajući tačke gledanja, drsko izlazeći iz okvira dokumentarnog i veselo prevazilazeći postupke konvencionalnih fikcija.“
– Blog La Taverne du doge Loredan
„Istorija male varoši… dočarana je kroz sudbinu mesnog bioskopa Uranija, podignutog tridesetih godina prošlog veka, kasnije preimenovanog u Sutjesku čija je predistorija zapravo petominutna filmska storija o kraljevačkom hotelu Jugoslavija sazidanom 1932. na mestu gde je ranije bila krčma Plug. Sala i njeni posetioci su parabola naših života tokom 20. i početkom 21. veka koji iza sebe imaju istorijsku pozadinu – nacionalnu istoriju između dva svetska rata, posle revolucije i u doba tranzicije, kao i u periodu destrukcije socijalizma u Jugoslaviji.“
– Milica Baković
„Svojim razdraganim i maštovitim perom Petrović vraća u život jedan vragolasti mikrokosmos, potvrđujući pri tom svoj talenat čudesnog pripovedača.“
– Le Monde